ایران بورس- اوراق مشارکت دولتی پس از مطالعات و بررسی لازم وارد بورس می‌شوند. دکتر علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس ضمن بیان این مطلب افزود: ابزارهای جدید مالی شامل صکوک‌، اوراق مشارکت دولتی و شهرداری‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس هستند و می‌توانند بازار سرمایه را متحول کرده و فرصت مناسبی را برای توسعه بازار فراهم کنند اما در حال حاضر در بازار سرمایه ما سهام‌، حق تقدم خرید سهام و اوراق مشارکت شرکتی معامله می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده بتوان صندوق‌های قابل معامله را نیز در بورس وارد کرد، ادامه داد : بعد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری نوبت به ابزارهایی می‌رسد که ماهیت بدهی یا مشارکت دارند که در این زمینه روی بحث صکوک کار می‌شود که آن هم فرصت بسیار خوبی برای توسعه بازار به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت بورس تاکید کرد: در خصوص معامله اوراق مشارکت دولتی در بورس مطالعاتی در حال انجام است و پس از بررسی و

جمع بندی نهایی به زودی از این ابزار هم استفاده می‌کنیم.

رحمانی در خصوص مزایای استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در بورس اظهار داشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری فرصتی برای مردم و افراد غیر حرفه‌ای که بخواهند در بورس سرمایه‌گذاری کنند، فراهم می‌آورد به این شکل که بدون درگیر شدن در فرآیند خرید سهام و تجربه سرمایه‌گذاری در بورس، مردم می‌توانند واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریداری کرده و از سود سهام آنها منتفع شوند.

وی تاکید کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نیت کاهش ریسک سهامداران جزء و مردم طراحی شده‌اند و توسط افراد حرفه‌ای اداره می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس افزایش دهند.