شرکت‌های کارگزاری برای تایید صلاحیت یک ماه فرصت دارند

سنا- مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از تائید صلاحیت حرفه‌ای ۳۷ نفر از مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های کارگزاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، ایوب باقرتبار گفت: براساس ماده ۲۹ قانون بازار اوراق بهادار، صلاحیت اعضای هیات‌مدیره و مدیران، حداقل سرمایه، موضوع فعالیت و اساسنامه، نحوه گزارش‌دهی و نوع گزارش‌های ویژه حسابرسی «نهادهای مالی» موضوع این قانون، باید به تایید این سازمان برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سازمان بورس در سه ماه نخست امسال صلاحیت حرفه‌ای ۴۸ نفر از مدیران و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های کارگزاری را مورد بررسی قرار داد که در نهایت صلاحیت حرفه‌ای ۳۷ نفر تایید و صلاحیت ۱۱ نفر رد شد.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس با بیان اینکه افراد رد صلاحیت شده، نتوانستند حداقل امتیازات دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری را کسب کنند، افزود: شرکت‌های کارگزاری یاد شده حداکثر یک ماه فرصت دارند تا افراد جدیدی را برای تایید صلاحیت به سازمان بورس معرفی کنند. باقرتبار با بیان اینکه صلاحیت حرفه‌ای ۳۴۳ نفر از مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های کارگزاری سال ۸۷ مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با تصویب و اجرای دستورالعمل فوق، افراد متخصص، تحصیلکرده و باتجربه جذب صنعت کارگزاری شده‌اند.

وی افزود: هیات‌مدیره شرکت‌های کارگزاری در سال‌های گذشته، بیشتر به صورت خانوادگی اداره می شد، اما هم اکنون این موضوع تغییر یافته و افراد متخصص و باتجربه جانشین آنان شده‌اند.