گروه بورس- بلوک ۰۶/۱درصدی بانک پارسیان با قیمت هر سهم ۲۴۲۹ریال معامله شد. به گزارش خبرنگار ما، رقابت برای خرید این بلوک از روز ۲۳شهریور ماه و در قیمت پایه هر سهم مبلغ ۲۳۱۰ریال آغاز شده بود. روز گذشته معامله این بلوک پارسیان با ۱۱۹ریال افزایش قیمت، در قیمت ۲۴۲۹ریال برای هر سهم انجام شد.

از سوی دیگر روز گذشته قیمت بلوک دوم ۲/۵درصدی «وپارس» در رقابت چهار خریدار تا ۲۶۰۶ریال برای هر سهم ادامه یافت. خریداران که از روز دوشنبه رقابت خود را برای خرید این بلوک آغاز کردند، دیروز قیمت هر سهم را به ۲۶۰۶ریال افزایش دادند تا ادامه رقابت برای خرید این بلوک به هفته آینده موکول شود. این در حالی است که یکی از خریداران از قیمت ۲۳۸۱ریال خود را از ادامه رقابت کنار کشید. این دو خریدار «وپارس» از سوی سرمایه‌گذاری پارسیان عرضه شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس شنیده‌ها بلوک ۰۶/۱درصدی «وپارس» را ایران‌خودرو خریده است و جزو خریدارانی است که در رقابت نزدیک بلوک دوم نیز حضور دارد. ارزش بلوک مدیریتی ایران‌خودرو در «وپارس» در صورت خرید بلوک دوم به اندازه‌ چهار عضو هیات مدیره خواهد رسید.

بر این اساس ایران‌خودرو با خرید این دو بلوک می‌تواند در مجموع ۲۶/۶درصد به سهم خود در پارسیان اضافه کند. به این ترتیب با توجه به اینکه در آینده نزدیک ایران خودرو در نظر دارد سهام «وپارس» خود را واگذار کند؛ خرید این دو بلوک می‌تواند بر ارزش پایه سهام مزبور بیافزاید.

بر اساس شنیده‌ها تدبیر و صندوق نفت نیز در رقابت خرید بلوک دوم «وپارس» حضور دارند. این دو سهامدار ۱۰درصدی کنونی «وپارس» نیز در صورت خریدن این بلوک می‌توانند قدرت چانه‌زنی خود را در «وپارس» اضافه کنند تا در صورت انجام معامله ۳۲درصدی از سوی ایران‌خودرو، در ترکیب هیات مدیره جدید از نفوذ لازم برخوردار باشند.