ابهام در ضوابط واگذاری دلیل لغو معامله بزرگ

گروه بورس- در شرایطی که هنوز خبری از چرایی تعلیق معامله مخابرات منتشر نشده، وزیر اقتصاد در اظهارنظری ابهام در ضوابط وگذاری را عامل تعلیق عنوان کرد. روز گذشته شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با «فارس» در مورد لغو ناگهانی معامله ۵۰درصد به اضافه یک سهمی مخابرات گفت: از نظر قانون در ضوابط واگذاری سهام مخابرات ابهاماتی وجود داشت که مقرر شد تقاضای افراد و شرکت‌های اعلام شده بررسی شود.

وی ادامه داد: بعد از رفع ابهامات حتما در مورد مقرر این کار انجام خواهد شد.

«کرد زنگنه» حتما خیری بوده!

اظهار نظر وزیر اقتصاد در شرایطی مطرح می‌شود که رییس سازمان خصوصی‌سازی درگفت‌وگوی دیگر با «فارس» معتقد است مشکل خاصی در لغو این عرضه وجود ندارد و به علت برخی مسائل فنی و در پیش رو بودن تعطیلات عید فطر تصمیم گرفته شد عرضه این بلوک امروز انجام نشود. کرد زنگنه افزود: تغییر در زمان عرضه سهام شرکت‌ها امری طبیعی است و چنین سابقه‌ای در واگذاری های قبلی نیز وجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد در واکنش به این مطلب که لغو ناگهانی عرضه بیش از ۲۲‌میلیارد و ۹۳۶‌میلیون سهم مخابرات موجب بی اعتمادی فعالان بازار و اثر منفی شده و صف فروش بیش از ۱۰۴‌میلیون سهمی مخابرات در روزجاری به وجود آمده، اعلام کرد: در تعویق عرضه سهام مدیریتی مخابرات حتما خیری وجود دارد و نباید از جلو و عقب شدن زمان عرضه سهام این شرکت تعبیری شود . صف فروش سهام مخابرات هم کاذب و هم مقطعی است.

مشکل فقط فنی است

کردزنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا بنابر باور برخی دلیل لغو عرضه سهام مخابرات در روز جاری تماس تلفنی دفتر ریاست‌جمهوری بوده است، تصریح کرد: چنین مساله‌ای صحت ندارد و همان‌طوری که اعلام کردم مشکل فنی عامل تعویق عرضه سهام مخابرات بود.

وی در واکنش به این سوال که آیا احتمال لغو همیشگی واگذاری سهام مخابرات وجود دارد، تاکید کرد: خیر. به هیچ‌وجه. امکان عرضه بلوک ۵۱‌درصدی مخابرات حتما در آینده‌ای نزدیک وجود دارد و براساس تصمیمات اتخاذ شده هفته آینده این بلوک عرضه می‌شود.

کردزنگنه در خصوص زمان دقیق عرضه ۲۲‌میلیارد و ۹۳۶‌میلیون سهام مخابرات گفت: ظرف دو سه روز آینده زمان نهایی عرضه سهام مخابرات مشخص و اعلام می‌شود.

شاید خریدار تازه بیاید

وی در خصوص این سوال که در این فرصت آیا احتمال ورود متقاضی جدیدی برای خرید بلوک ۵۱‌درصدی مخابرات وجود دارد؟ پاسخ داد: بله. احتمال دارد

متقاضی دیگری خواهان حضور در عرضه سهام مخابرات باشد. کردزنگنه در خاتمه گفت: شرکت مخابرات شرکتی ارزشمند است که همگان به جایگاه آن در بورس و اقتصاد کشور پی برده اند. این شرکت در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد

و به زودی سهام مدیریتی آن واگذار می‌شود تا بزرگ‌ترین معامله تاریخ خصوصی‌سازی و بورس کشور رقم زده شود.