گروه بورس- شورای عالی سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی با حضور رییس‌جمهور تصمیم گرفت برای ممانعت از اعمال نظرات شخصی و سلیقه‌ای، «چارچوب‌های امنیتی» را در قالب آیین‌نامه تعریف و ابلاغ کند. جعفر قادری، عضو شورای عالی سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی گفت: شورای عالی سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی، آیین‌نامه واگذاری برخی از شرکت‌ها که جنبه امنیتی دارند را به زودی تدوین می‌کند.

وی افزود: کمیسیون تخصصی شورای عالی سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی موظف شد مواردی که از جنبه امنیتی حائز اهمیت است را در قالب «آیین‌نامه» مشخص کند.در عین حال شورای رقابت از طریق این آیین‌نامه که در دست تدوین است به عنوان مرجع اعلام خواهد کرد که سهام شرکت‌های در شمول «مسائل امنیتی» به صورت «بلوکی» یا «خرد» واگذار یا «مزایده محدود» یا «مناقصه محدود» برای آن برگزار شود.

نماینده مردم شیراز تدوین این آیین‌نامه را موجب ضابطه‌مند شدن واگذاری‌ها و پیشگیری از اظهارنظرهای شخصی و سلیقه‌ای ارزیابی کرد.

وی افزود: لازم به ذکر است تدوین این آیین‌نامه موجب ایجاد محدودیت برای ورود بخش خصوصی واقعی به واگذاری‌ها نمی‌شود، بلکه با تبیین چارچوب‌ها، از برخوردهای دوگانه و سلیقه‌ای در واگذاری‌ها ممانعت می‌شود.