درشت‌ترین «چک» در تاریخ کشور

قطعیت معامله تاریخی با صدور چک تاریخی
گروه بورس- تاریخی‌ترین معامله تاریخ بورس با صدور تاریخی‌ترین چک کشور قطعی شد.
به گزارش خبرنگار ما، با صدور چک ۱۵هزار و ۶۳۸میلیارد و ۳۲۹میلیون و ۲۱۲هزار و ۴۴۸ریالی کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین جهت ثمن نقدی معامله مخابرات، معامله ۷۸هزارمیلیارد ریالی مخابرات نهایی شد.
به گزارش روابط عمومی این شرکت، توسعه اعتماد مبین در کنار پرداخت ثمن نقدی معامله، وکالت‌نامه محضری به همراه 16 فقره چک اقساط 8ساله و تضامین مقرر را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده است.
کنسرسیوم با تاسیس شرکت توسعه اعتماد مبین و متمرکز کردن مشارکت‌کنندگان در ترکیب سهامداری این شرکت، برای اولین بار در تاریخ عرضه‌های اصل۴۴ ماهیت حقوقی به خود گرفت.
وجود این ماهیت حقوقی تضمین کننده مدیریت یکپارچه بلوک مخابرات است و به تمام متقاضیان این امکان را می‌دهد که با خرید سهام توسعه اعتماد مبین، در مدیریت بلوک مشارکت کنند.
در ترکیب سهامداران شرکت توسعه اعتماد مبین،۵ شرکت شامل ۳ شرکت سهامی خاص و ۲ شرکت سهامی عام حضور دارند.
شرکت همچنین در نظر دارد با پذیره‌نویسی سهام و واگذاری تدریجی آن به طیف وسیعی از سهامداران حقیقی و حقوقی، مالکیت شرکت مخابرات را با حفظ مدیریت یکپارچه به بخش خصوصی منتقل کند. از بعد فنی نیز شرکت در نظر دارد با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پروانه مخابرات در توسعه خدمات پایه و ارزش افزوده به جایگاه مناسبی در بین اپراتورهای منطقه دست یابد.