گروه بورس- معاون سازمان خصوصی‌سازی از دریافت احضاریه دادگاه در خصوص شکایت شرکت پیشگامان کویر یزد از این سازمان خبر داد.

«سید مهدی عقدایی» در پاسخ به سوال خبرنگار ما که پرسید: چه زمانی این احضاریه به دست سازمان خصوصی‌سازی رسیده»؟ گفت: طی چند روز گذشته احضاریه‌ای را از دادگاه دریافت کردیم و امورحقوقی سازمان در حال بررسی و تهیه متن پاسخ است.

گفته‌های معاون سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی مطرح می‌‌شود که سرپرست امور حقوقی و دعاوی این سازمان از دریافت هر گونه متن احضاریه، اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

اما «عقدایی» طی گفت‌وگوی دیگری با «فارس» گفت: نظر ما این است که پیشگامان کویر یزد برای حضور در مزایده بلوک ۵۱درصدی مخابرات عجله و زودتر از موعد اقدام کرد و در این باره مسوولیتی متوجه سازمان خصوصی‌سازی نیست.

این مقام مسوول در سازمان خصوصی‌سازی در برابر این مطلب که شرکت پیشگامان کویر یزد تاییدیه حضور در مزایده مخابرات را چند روز قبل از زمان معامله دریافت کرده بود اما در کمتر از یک روز قبل از معامله (۵ مهر) به یکباره از این مزایده تاریخی کنار گذاشته شد، تاکید کرد: خیر. اینگونه نیست. چرا که حضور متقاضیان در این مزایده منوط به دریافت دو مجوز یعنی تاییدیه مالی - فنی و امنیتی بود. این شرکت هر چند تاییدیه مالی و فنی را دریافت کرده بود اما تاییدیه امنیتی را دریافت نکرد چون تایید صلاحیت نشده بود.