سنا- سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای شفافیت بیشتر بازار سرمایه، برای تمام شرکت‌هایی که نزد این سازمان به ثبت رسیده‌اند، گزارش نمونه هیات‌مدیره به مجامع را تدوین و تصویب کرد. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود: تصویب این دستورالعمل در راستای اجرای ماده‌های ۴۱ و ۴۵ قانون بازار اوراق بهادار انجام شده است.

دکتر «علی صالح‌آبادی» اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار می‌تواند بر اساس دو ماده فوق، گزارش‌های نمونه‌ای را برای شرکت‌ها تدوین کند تا آن‌ها در قالب استاندارد، اطلاعات خود را به ذینفعان ارائه دهند.

وی گفت: گزارش‌های هیات‌مدیره شرکت‌ها در گذشته از استاندارد لازم برخوردار نبود که این امر مشکلاتی را برای سهامداران به وجود آورده بود.دکتر صالح‌آبادی اظهار داشت: کمیته استانداردهای سازمان بورس و اوراق بهادار بیش از یک سال بر روی گزارش نمونه هیات‌مدیره شرکت‌ها کار کرد تا دستورالعمل جامعی تدوین شود. وی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل، هیات‌مدیره شرکت‌ها باید گزارش‌های استانداردی را به مجامع سالانه خود ارائه دهند تا سهامداران با مطالعه این گزارش‌ها به خوبی از وضعیت شرکت‌ها آشنا شوند. سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تصویب این دستورالعمل، گام بلندی در جهت حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و انتشار اطلاعات صحیح به بازار است.