گروه بورس- نماینده انجمن حسابداران خبره ایران و جامعه حسابداران رسمی ایران در مجمع سالانه فدراسیون بین‌المللی حسابداران جهان (آیفک) از پذیرش جامعه حسابداران رسمی ایران در این فدراسیون خبر داد.

غلامحسین دوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: فدراسیون بین‌المللی حسابداران جهان (آیفک) در سی‌ودومین مجمع سالانه خود که طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه (۱۷ و ۱۸ نوامبر) برگزار شده جامعه حسابداران رسمی ایران را به عنوان عضو پیوسته آیفک مورد پذیرش قرار داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ایران انجمن حسابداران خبره و جامعه حسابداران رسمی عنوان اعضای پیوسته آیفک به شمار می‌روند.

دوانی با بیان اینکه آیفک حدود ۵/۲‌میلیون حسابدار جهان را تحت پوشش دارد، خاطرنشان کرد: آیفک به عنوان مرجع استانداردگذاری حسابداری و حسابرسی جهان به شمار می‌رود که بیش از ۱۵۷ انجمن حسابرسی از ۱۲۳ کشور جهان در آن عضو هستند.

این عضو انجمن حسابداران خبره ایران گفت: این موفقیت برجسته حاصل تلاش دست‌اندرکاران جامعه حسابداران رسمی ایران و بویژه پاسخگویی به موقع پرسش‌های کمیته پذیرش اعضای آیفک توسط هیات‌مدیره جامعه حسابداران رسمی ایران بوده است.

به گفته دوانی مقرر بود عباس ارباب سلیمانی و منصور شمس احمدی به عنوان نمایندگان جامعه حسابداران و انجمن حسابداران خبره در سی‌ودومین مجمع سالانه آیفک حضور داشته باشند، اما به علت تاخیر در صدور روادید چنین امکانی فراهم نشد و در نتیجه وی به جای نامبردگان در جلسه شرکت کرده است.