آغاز مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت

دولت- در حال حاضر برای ۴۱‌میلیون نفر دعوت نامه سهام عدالت ارسال شده که از این میان ۳۷‌میلیون نفر برای دریافت سهام به شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران گفت: مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت بین شاغلان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری و لشکری آغاز شده است.

محمد جواد شیخ ‌ با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر سود سهام کارکنان و بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

وی در تشریح آخرین وضعیت پرداخت سهام عدالت افزود: تا کنون برای ۴۱‌میلیون نفر دعوتنامه سهام عدالت ارسال شده که از این میان ۳۷‌میلیون نفر برای دریافت سهام به شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند.

شیخ تصریح کرد: در مرحله اول برای ۸میلیون و ۵۳۰هزار و ۸۴۹ نفر از مدد جویان و خانواده‌های تحت حمایت مراکزحمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد که از این تعداد هفت‌میلیون و ۱۰۹هزار و ۳۴۵ نفر سهام خود را دریافت کرده‌اند. وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز برای ۱۷‌میلیون و ۱۰۸‌هزار و ۵۸۵ نفر روستایی دعوتنامه صادر شد که از این تعداد ۱۶‌میلیون و ۲۰۵‌هزار و ۲۹۹ نفر با مراجعه به شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری سهام خود را دریافت کردند.

به گفته رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران، درمرحله سوم نیز از ۱۳‌میلیون و ۸۷۴‌هزار و ۳۹۱ دعوتنامه‌ای که برای شاغلان دستگاه‌های اجرایی، بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی صادر شد ۱۲‌میلیون و ۳۰۲‌هزار و ۵۷۰ نفر برای دریافت سهام عدالت مراجعه کرده‌اند.

شیخ اضافه کرد: در مرحله چهارم نیز تاکنون برای یک‌میلیون ۳۰۹‌هزار و ۶۹۰ نفر از ایثارگران دعوتنامه ارسال شده که یک‌میلیون و ۱۷۹‌هزار و ۷۲۵ نفر برای دریافت سهام عدالت مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مرحله پنجم برای سایر اقشار شامل خبرگاران، زنان کارگر سرپرست خانوار، کارکنان ستادهای نماز جمعه، طلاب و خدام مساجد دعوت‌نامه ارسال شده است، اظهارداشت: از ۲۵۳‌هزار و ۷۲۳ نفری که برایشان دعوت‌نامه ارسال شده ۲۰۵‌هزار و ۴۴۵ نفر برای ثبت‌نام و دریافت سهام به شرکت‌های مربوطه مراجعه کرده‌اند. رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران افزود: کار یکسری اقشار مانند قالیبافان شهری، شهرداری‌های سراسر کشور و فعالان قرآنی و مددجویان تحت پوشش مراکز پس ازخروج از زندان دعوت نامه ارسال شده و توزیع دعوت نامه سهام عدالت برای زنان سرپرست خانوار بی بضاعت شهری و کارکنان و مددجویان تحت پوشش موسسات خیریه درحال انجام است.

شیخ در ارتباط با پرداخت سود سهام عدالت توزیع شده نیز تاکید کرد: تا کنون برای دو مرحله یعنی عشایر و روستاییان و خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، سود سهام عدالت توزیع شده است.