قطعنامه، تاثیری بر بورس نگذاشته است

مهر- وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تحریم‌ها و قطعنامه اخیر برعلیه ایران گفت: این قطعنامه موضوع جدیدی نبوده و در گذشته نیز چنین قطعنامه‌هایی بر علیه ایران صادر شده است. سید شمس‌الدین‌حسینی با بیان اینکه در این قطعنامه بیش از آنچه که بخواهند ممنوعیتی برای ایران ایجاد کنند، محدودیت ایجاد شده است، تصریح کرد: هدف اصلی صدور این گونه قطعنامه‌ها تاثیرگذاری از لحاظ روانی بر اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه اخیر هیچ گونه تاثیری در بورس کشور نگذاشته است، خطاب به مطبوعات گفت: مطبوعات با واقع‌بینی، حفظ و نگاه ملی اخبار واقعی را در این راستا منعکس کرده‌اند.

وی تاکید کرد: دولت هیچ گونه مداخله‌ای در وضعیت و بهبود فعلی بورس نداشته و شاخص بورس طی هفته جاری بهترین وضعیت را داشته است.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، اقتصاد ایران، اقتصادی بزرگ و منحصر به فرد است و کشورهایی که بخواهند با ایران مراوده نداشته باشند به طور قطع متضرر خواهند شد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالان اقتصادی همواره به دنبال کسب سود هستند، تصریح کرد: البته طی سال‌های گذشته این گونه نبوده است که دولت نسبت به فعالیت‌های آن‌ها بی‌توجه باشد یا رفتار آنها را پیش‌بینی نکند بلکه بخش‌های دولتی و غیر دولتی راهکارهای لازم را اندیشیده و بر اساس آن حرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: صادر‌کنندگان چنین قطعنامه‌ها و اعمال‌کنندگان چنین تحریم‌هایی روز به روز بیشتر به این نتیجه می‌رسند که باید موقعیت ایران را باور کرده و از این گونه ابزارهای سیاسی چشم‌پوشی کنند.

حسینی در خصوص برنامه‌های بورس با توجه به وضعیت فعلی و بهبود آن گفت: واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در بورس روند متعارفی را داشته و این روند همچنان دنبال می‌شود. تحریم‌ها تاثیر خاصی بر بورس بر جای نگذاشته و شاخص نیز گواه بر این مطلب است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان به بخش‌های مختلف از جمله بازار بانکی، بیمه و بورس بی‌توجه نبوده است، افزود: وزارت اقتصاد به طور پیوسته جلساتی برای بخش‌های مختلف برگزار و پیش‌نویس‌های مختلف را نیز رصد کرده است.

ایران قدرت مقابله با قطعنامه را دارد

وی با بیان اینکه اقتصاد ما قدرت مقابله با سختی‌های بیشتری را دارد، افزود: این در حالی است که دولت و مردم ایران از صدرو قطعنامه استقبال نمی‌کنند و برای صدور آن نیز جشن نمی‌گیرند، اما اینکه تصور کنند با صدور یک قطعنامه می‌توانند اقتصاد ما را بر هم بریزند، چنین چیزی را نه می‌پذیریم و نه اجازه چنین اتفاقی را خواهیم داد.

به گفته حسینی، دولت از مدت‌ها قبل اقداماتی را در راستای بهبود فضای فعالیت در بورس و تسهیل روند سرمایه‌گذاری انجام داده که آثار آن هم اکنون قابل مشاهده است و این گونه اقدامات مثبت، اثرات تحریم‌ها را بی‌اثرتر از گذشته کرده است و این امر برای سایر بخش‌های اقتصادی از جمله بانکی و بیمه نیز صدق می‌کند.