گروه بورس- مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران‌ در‌ تیر و مرداد ماه سال جاری در کشورهای‌کره‌جنوبی، هندوستان، سنگاپور و مالزی خبر داد. سامان قاسمی گفت: ‌به منظور معرفی فرصت‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تخصصی ‌از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، ‌گردشگری، ساختمان، خودرو‌سازی، صنایع غذایی، حمل‌و‌نقل، کشاورزی و مخابرات در قالب پانل‌های تخصصی به سرمایه‌گذاران بالقوه خارجی این همایش‌ها برگزار می‌شود.

قاسمی افزود: با ایجاد بستر تشویقی و بازاریابی مناسب در قالب این همایش‌ها و‌‌ جذب سرمایه‌گذاران خارجی، امکان تامین مالی پروژه‌ها، انتقال تکنولوژی، بسترسازی برای ورود به بازارهای جهانی، اشتغالزایی و بهبود روش‌های تولید فراهم می‌شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در همایش‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، بستر لازم برای صاحبان پروژه‌های بزرگ، متوسط و کوچک فراهم می‌شود تا با حضور در کشورهای سرمایه‌فرست و ارائه مزایای پروژه‌ها و توانمندی‌های مجموعه مربوطه، مقدمات تلفیق سرمایه‌های داخلی و بین‌المللی فراهم شود که زمینه‌ساز اعتلای اهداف اقتصادی کشور در دستیابی به جایگاهی قدرتمند در منطقه و جهان خواهد شد.

پیش از این، همایش‌های معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در کشورهای پرتغال، ترکیه و قطر برگزار شد که نتایج مثبت فراوانی نیز به همراه داشت.

علاقه‌مندان، شرکت‌های خصوصی و دولتی و فعالان اقتصادی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این همایش‌ها به سایت سازمان سرمایه‌گذاری به نشانی www.investiniran.ir مراجعه کنند.