ایسنا - ارزش سهام گوگل به‌دنبال نتایج مالی سه ماهه سوم برای نخستین بار از ماه ژانویه به ۶۰۰ دلار رسید.

گوگل نگرانی‌های وال استریت نسبت به کندی رشد در کسب و کار اصلی خود را با انتشار جزئیات کارآمدی مالی بخش‌های تبلیغات نمایشی و موبایل کاهش داد؛ این فعالیت‌ها در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد از درآمد سالانه این شرکت را تشکیل می‌دهند. به گفته جوناتان رزنبرگ، معاون ارشد گوگل، درآمد حاصل از فروش تبلیغ‌های نمایشی برای سایت‌ها در سراسر اینترنت و سایت ویدئویی یوتیوب به سوی تولید بیش‌از دو و نیم میلیارد دلار درآمد سالانه پیش می‌رود؛ یوتیوب اکنون دو میلیارد مشاهده در هفته دارد که درآمد برای شرکت مادر این سایت به همراه دارد.

در فضای موبایل نیز که گوگل نرم‌افزار آندرویید را به سازندگان گوشی عرضه کرده، تقاضاهای جست‌وجوی موبایل طی دو سال گذشته ۵۰۰ درصد افزایش یافته‌اند و گوگل به سمت کسب بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه از بخش جست‌وجو و نمایش موبایل پیش می‌رود.

همچنین به گفته رزنبرگ، برای کسب و کار اصلی گوگل که فروش تبلیغات متنی در موتور جست‌وجو و سایت‌های دیگر است، فرمت‌های تبلیغات جدید در درآمد بالاتر سهیم بوده‌اند.

گوگل برای سه ماهه سوم سود خالص ۱۷/۲ میلیارد دلار یا ۷۲/۶ دلار به ازای هر سهم را گزارش کرد که در مقایسه با ۶۴/۱ میلیارد دلار یا ۱۳/۵ دلار به ازای هر سهم در مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.