ایران بورس - بورس اوراق بهادار تهران برای نخستین بار به ریاست کمیته کاری فدراسیون بورس‌های آسیایی و اروپایی (FEAS) انتخاب شد. در نشست کمیته کاری، با توجه به پایان دوره ریاست دو ساله بورس اردن، انتخابات برای رییس جدید این کمیته به مدت دو سال آینده انجام شد که پس از رای‌گیری، بورس تهران به اتفاق رای به عنوان رییس کمیته کاری این فدراسیون برگزیده شد.مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس با اعلام این مطلب با اشاره به اینکه نشست کمیته کاری با حضور اکثر اعضای فدراسیون در استانبول برگزار شد، تاکید کرد: بورس تهران در طول عمر ۱۵ ساله این فدراسیون، در یک دوره به عنوان نائب‌رییس انتخاب شده بود و این بار به عنوان رییس کمیته کاری که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برگزیده شد.دکتر ابوالفضل شهرآبادی افزود: در این نشست هر یک از بورس‌ها از وضعیت خود شامل رخدادها، برنامه‌ها و تجربیات جدید اجرایی، آمار و اطلاعات در مورد میزان معاملات و عرضه‌های اولیه بورس و نیز مشکلات خود گزارشی برای حاضران ارائه کردند.وی گفت: در ادامه این نشست کارگروه‌های مختلف زیر نظر کمیته کاری نیز گزارش‌های خود را در مورد موضوعات مختلف و مربوطه، همانند ایجاد ارتباط معاملاتی بین بورس‌های عضو FEAS، توسعه فعالیت‌های مربوط به بازاریابی، آموزش و رسانه، امور مربوط به قوانین معاملاتی و قضاوتی، موضوعات محیطی بورس‌ها و ... اعلام کردند.

در پایان نشست کمیته کاری، بورس تهران گزارش جامعی از تجربیات خود در زمینه تهیه طرح راهبردی پنج ساله که در بین سایر بورس‌های عضو FEAS کمتر سابقه داشته است، ارائه کرد که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

همچنین در حاشیه برگزاری این نشست، تفاهم نامه همکاری بورس‌های تهران و دمشق به امضای دکتر حسن قالیباف اصل و دکتر محمد جلالاتی مدیران عامل این دو بورس رسید.