ارزشگذار سهام همراه اول در بازار از تعدیل مثبت در سود این شرکت فرابورسی خبر داد

.محمد آرام که با خبرنگار دنیای اقتصاد سخن می‌گفت، افزود: شرکت همراه اول با توجه به سود ۴۰۷ تومانی که برای سال ۸۹ پیش‌بینی کرده است، به طور قطع تا پایان سال می‌تواند سود خود را تعدیل نماید.
وی در پاسخ به این پرسش که عرضه سهم همراه اول در قیمت سه هزار و 495 تومان را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: سهام همراه اول در نرخ 4 هزار و 700 تومان به بالا ارزش‌گذاری شده بود و عرضه سهام این شرکت 206 میلیارد تومانی در نرخ سه هزار و 495 تومان برای خرید بسیار جذاب بود به همین دلیل سهام این شرکت به سرعت در بازار خریداری شد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا فرآیند فروش سهام همراه اول در بازار زمان‌بر شد، گفت: در ابتدا مقرر شده بود که ۵ درصد از سهام همراه اول در فرابورس عرضه شود، اما با در نظر گرفتن سهمیه نیم درصدی برای کارکنان ارتباطات سیار، در عمل امروز ۱۱۳ میلیون سهم معادل ۵/۵ درصد از سهام این شرکت در بازار عرضه و معامله شد، بر این اساس فروش نیم درصد باقیمانده با توجه به سهمیه ۱۶۵ هزار سهمی هر ایستگاه معاملاتی به قدری زمان نیاز داشت تا به کد کارکنان از طریق ایستگاه‌های معاملاتی دیگر خریداری شود.
مدیرعامل تامین سرمایه امین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی‌بر اینکه آیا برای روان‌سازی معاملات سهام این شرکت در روزهای آینده در بازار عرضه می‌شود، گفت: بعید است سهام همراه اول در روزهای آینده در فرابورس عرضه شود و هنوز سهامدار عمده همراه اول در رابطه با عرضه بلوک 5/4 درصد دوم همراه اول به صورت خرد یا بلوک تصمیمی نگرفته است و با شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت سهام همراه اول عرضه‌ای در بازار داشته باشد.
وی در عین حال به سهامداران توصیه کرد: به سهام همراه اول حداقل با نگاه میان‌مدت ۳ تا ۴ ماهه نگاه کنند و اگر می‌توانند با این شرکت در فروردین‌ماه به مجمع بروند تا در اردیبهشت‌ماه بتوانند ۹۰ درصد سود نقدی را دریافت کنند.
وی افزود: به احتمال بسیار زیاد مجمع همراه اول در نخستین ماه سال برگزار خواهد شد و در آن احتمالا 90 درصد سود معادل 3671 ریال سود تقسیم خواهد شد.
ارزش‌گذار همراه اول در برابر این سوال که با توجه به اینکه تامین سرمایه امین ارزش‌گذار و متعهد پذیره‌نویسی شرکت بوده، آیا سهام شرکت را هم تعهد بازارگردانی خواهد کرد، ‌گفت: برای بازارسازی زیر قیمت عرضه اولیه مذاکراتی با سهامدار عمده شرکت در جریان است؛ گرچه سهامی به ارزش همراه اول به طور قطع هیچ گاه نرخی پایین‌تر از عرضه اولیه را تجربه نخواهد کرد، مگر اینکه بازار در شرایط عادی خود نباشد. وی افزود: سهام همراه اول به صورت بلوکی مشتری جدی دارد و بسیاری از متقاضیان خرید بلوکی سهام ارتباطات سیار امروز به خرید خرد سهام این شرکت در بازار پرداختند. وی عرضه اولیه همراه اول را منصفانه و دارای توجیه برای خرید بلندمدت و میان‌مدت توصیف کرد.
آرام همچنین از تلاش برای عرضه تدریجی سهام همراه اول در بازار برای روان‌سازی معاملات در این سهم سخن گفت.