سنا - رییس دبیرخانه هیات داوری از صدور ۱۶ رای قطعی از ابتدای سال ۸۹ در این هیات خبر داد. غلامعلی میرزایی منفرد با بیان مطلب فوق افزود: از میان ‌پرونده‌های ارسال‌شده به این هیات، ۱۶ رای قطعی برای این پرونده‌ها صادر شده است.

وی در تشریح عملکرد هیات داوری اظهار داشت: ‌هیات داوری خردادماه سال ۱۳۸۵ در اجرای ماده ۳۶ و ۳۷ قانون بازار اوراق بهادار ۱۳۸۴ و به منظور رسیدگی به کلیه اختلافات ناشی از فعالیت حرفه‌ای فعالان بازار سرمایه، با یک عضو قضایی و دو متخصص مالی و اقتصادی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

میرزایی منفرد ادامه داد: ‌کمیته سازش تا اواخر سال ۸۶ تحت مدیریت دبیرخانه هیات داوری به پرونده‌ها در مقام میانجیگری رسیدگی می‌کرد که در صورت عدم‌حصول سازش پرونده با درخواست خواهان در هیات داوری مطرح می‌شد.

وی گفت: ‌اما از سال ۸۷ کمیته سازش کانون کارگزاران تشکیل و از سازمان بورس منفک و در کانون کارگزاران مستقر شد.

رییس دبیرخانه هیات داوری افزود:‌در حال حاضر این هیات، ‌وظیفه رسیدگی به پرونده‌های مطروحه را بر عهده دارد که در همین راستا تاکنون ۶۸ رای قطعی صادر کرده است. وی اضافه کرد: ‌هیات داوری تاکنون ۱۶ رای در سال ۸۹، ۱۷رای در سال ۸۸، ۱۴ رای در سال ۸۷، ۱۲رای در سال ۸۶ و ۹ رای در سال ۸۵ صادر کرده است.

میرزایی منفرد گفت: ‌آرای صادره هیات داوری در این دوره ۵ ساله در ۲۶ مورد منتهی به محکومیت خواندگان و در ۲۳ مورد حکم به رد دعوای خواهان صادر شده است. همچنین در ۱۷ مورد طرفین با اعلام سازش با صدور گزارش اصلاحی موافقت کرده‌اند.