سنا - مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از استقبال فعالان بازار از نرم‌افزار کدال آفلاین (Codal Of f line) خبر داد.

دکتر علی عبدالهی افزود: نرم‌افزار «کدال آفلاین» یکی از ابزارهای جانبی سامانه کدال است که از آن برای تهیه اطلاعیه‌های ناشران، بدون نیاز به اتصال به اینترنت استفاده می‌شود. وی افزود: سازمان بورس در راستای تسهیل کار با نرم‌افزار کدال برای شرکت‌ها و موسسات عضو کدال که تهیه‌کننده و ارسال‌کننده‌ اطلاعیه‌ها هستند، نرم‌افزار کدال آفلاین را طراحی، پیاده سازی و راه‌اندازی کرد.

عبدالهی امکان تهیه اطلاعات بدون نیاز به اینترنت، امکان تهیه اطلاعیه بدون نیاز به امضای دیجیتال، امضای یکباره اطلاعیه توسط توکن مدیرمالی یا مدیرعامل شرکت هنگام بارگذاری در سامانه کدال را از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار کدال آفلاین اعلام کرد. وی افزود: هم‌اکنون برخی از شرکت‌هایی که از لحاظ ارتباطی و اتصال به اینترنت دارای محدودیت و مشکل بوده‌اند، در حال استفاده از این نرم‌افزار هستند.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس در مورد نحوه دریافت نرم‌افزار کدال آفلاین گفت: ناشرانی که علاقه‌مند به استفاده از این نرم‌افزار هستند، می‌توانند پس از ورود به سیستم کدال با اسم کاربری، کلمه عبور و امضای دیجیتال مربوطه، اقدام به دانلود این نرم‌افزار از بخش سایر امکانات کرده و پس از نصب آن مطابق با راهنمای ارائه شده با واحد راهبری کدال جهت اعمال تنظیمات اولیه مربوط به آن، تماس حاصل کنند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: ناشرانی که امکان دانلود این نرم‌افزار را ندارند می‌توانند با ارائه درخواست مکتوب، این نرم‌افزار و راهنمای آن را در قالب لوح فشرده (CD) از واحد راهبری کدال دریافت کنند.