سنا- معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار گفت: بازنگری‌های کلی در ساختار و ترکیب تالارهای منطقه‌ای کشور صورت خواهد گرفت.

دکتر «عبدالرضا تالانه» با بیان اینکه تالارهای منطقه‌ای در سال گذشته ۴۰۰‌میلیارد ریال زیان به شرکت بورس اوراق بهادار تحمیل کردند، افزود : این شرکت با بازنگری کلی در تالارها قصد افزایش کارایی، سود دهی و ساماندهی آنها را دارد. وی ادامه داد: کارشناسان معاونت پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار برای بازنگری در فعالیت‌های تالارهای منطقه‌ای، پنج محور ساختار نیروی انسانی، مستغلات، سیستم‌های نرم‌افزاری، تجهیزات سخت افزاری و تجهیزات تالارها را تحت بررسی قرار داده اند.

دکتر تالانه خاطر نشان کرد: پس از بررسی و جمع بندی‌های نهایی، نحوه نظارت تالارهای منطقه‌ای به صورت متمرکز یا باز مشخص خواهد شد.

استاد دانشگاه تهران کاهش و صرفه جویی در هزینه‌ها، تقویت نیروی انسانی متخصص، تشویق، ایجاد انگیزه برای کارگزاری‌ها، آموزش و جابجایی تالارها را از مهمترین برنامه‌های شرکت بورس اوراق بهادار برای افزایش کارایی تالارها اعلام کرد.

عضو شورای‌عالی انجمن حسابداران خبره ایران با بیان اینکه تنها ۶ ماه از فعالیت شرکت بورس اوراق بهادار می‌گذرد، افزود: وضعیت کنونی تالارهای منطقه ای از گذشته به ما ارث رسیده است و برای ساماندهی و سوددهی آنها نیاز به زمان و بررسی‌های لازم است.

وی با تاکید بر این نکته که تعداد تالارهای منطقه‌ای کاهش نخواهند یافت، گفت: با اتخاذ برخی تغییرات از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تالارها استفاده خواهیم کرد.

در حال حاضر ۲۱ تالار مستقل و سه تالار اختصاصی (کرمان، کاشان و اراک) در کشور وجود دارد که در سال ۸۵ به غیر از تالارهای کرج و کیش، سایر تالارها زیان ده بودند.