سنا- مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس اوراق بهادار گفت: با تصویب سند IT، بازار سرمایه ایران متحول خواهد شد. دکتر ‌فرامرز فتح‌نژاد گفت: با تصویب این سند، ایران همگام با بورس‌های بین‌المللی حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سندIT مراحل طراحی اولیه، تدوین اهداف و سیاست‌های کلی، انتخاب شرکت‌ها و گروه‌های داوطلب را طی می‌کند، اظهار داشت: با تصویب و اجرای این سند، تالارهای بورس به منازل و محل کار سهامداران خواهد رفت.

دکتر فتح‌نژاد ادامه داد: با اجرای این سند، عموم مردم به سادگی می توانند از منازل و محل کار خود به خرید و فروش سهام پرداخته و تمامی اطلاعات شرکت‌ها را دریافت کنند.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور افزود: تصویب قانون امضای الکترونیک، گسترش فرهنگ استفاده از اینترنت، افزایش پهنای باند، تعیین استانداردها و تدوین مقررات مرتبط با تجارت الکترونیک از مهم‌ترین نیازهای تحقق بورس الکترونیک در ایران است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار تربیت متخصصان برای توسعه فعالیت‌های تجارت الکترونیک را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: باید رشته‌های مرتبط با این تجارت در دانشگاه‌های کشور تدریس شود تا در آینده مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

وی به برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار برای حضور در بورس‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت‌‌: ایران برای پیوستن به این بورس‌ها، مصمم به تصویب و اجرای سند IT در آینده نزدیک است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار کشور یادآور شد‌: پیاده‌سازی نرم‌افزار معاملاتی ON-LINE یورونکست نیز از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۸۶ این مدیریت است که در این حوزه برنامه‌های آموزشی برای کارکنان و دست‌اندرکاران بازار سرمایه اجرا خواهد شد.