معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی از عرضه 10 تا 100درصد سهام 16 شرکت دولتی در یک ماه آینده خبر داد. به گفته مهدی عقدایی، بعد از کشف قیمت و قیمت‌گذاری سهام هر یک از 16 شرکت و تصویب هیات عالی واگذاری، مراتب به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود تا بعد از تایید این نهاد نسبت به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی اقدام شود. در همین حال مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: واگذاری سهام شرکت‌های دولتی مشمول اصل 44 قانون اساسی، پس از ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.

معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی:
سهام 16 شرکت دولتی تا یک ماه آینده در بورس عرضه می‌شود
فارس - معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی از عرضه ۱۰ تا ۱۰۰درصد سهام ۱۶ شرکت دولتی در یک ماه آینده خبر داد.

مهدی عقدایی اظهار داشت: بعد از کشف قیمت و قیمت‌گذاری سهام هر یک از ۱۶ شرکت و تصویب هیات عالی واگذاری، مراتب به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود تا بعد از تایید این نهاد نسبت به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی اقدام شود.
وی ادامه داد: بعد از دریافت تاییدیه نهاد ریاست جمهوری، عرضه سهام این شرکت‌ها در یک آگهی به اطلاع عموم خواهد رسید.
عقدایی در پاسخ به این سوال که آیا برای فروش سهام این شرکت‌ها بازاریابی شده یا خیر گفت: اقدامات لازم جهت شناسایی بازار هدف و مشتری انجام شده است. وی افزود: هیچ کدام از ۱۶ شرکت قابل عرضه، مشمول اصل ۴۴ نبوده و از جمله شرکت‌های دولتی محسوب می‌شوند.
بنا بر این گزارش، اسامی 16 شرکت قابل عرضه دولتی به این شرح است:
سازمان مدیریت صنعتی، محصولات بین‌المللی پارس، پروفیل پارس، داروسازی الحاوی، صنایع هوایی ایران، فرآورده‌های گوشتی ایران، کاغذی حریر، روکش چوبی ایران، به آرا، پشمبافی کشمیر، مشعل‌سازی ایران، دامپروری ا...آباد، الکتریکی جوین، گسترش الکترونیک ایران، نساجی پیله و نقش ایران.
در همین حال مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: واگذاری سهام شرکت‌های دولتی مشمول اصل 44 قانون اساسی، پس از اخذ مجوز از هیات دولت و ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.
غلامرضا حیدری کردزنگنه، واگذاری شرکت‌های آماده مشمول اصل ۴۴ را منوط به اخذ مجوز از هیات دولت دانست و تصریح کرد: واگذاری این شرکت‌ها در روز پنج‌شنبه هفته گذشته در ستاد مرکزی سهام عدالت به تصویب رسید و در حال حاضر منتظر تصویب واگذاری آنها توسط هیات دولت هستیم.
وی با بیان اینکه طی دو هفته آینده تصویب واگذاری‌ها و اخذ مجوز از هیات دولت برای واگذاری‌ها انجام می‌شود، افزود: البته هنوز شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز تاسیس
نشده اند و یکی از موانع واگذاری‌های شرکت‌های آماده برای واگذاری ثبت این شرکت‌ها است.
مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی همچنین از ثبت 150 شرکت تعاونی شهرستانی از تعداد 336 تعاونی شهرستانی که باید در کشور تشکیل شوند، براساس آخرین آمار خبر داد.
وی ادامه داد: طی ۲۰ روز آینده ثبت کلیه تعاونی‌ها و طی یک‌ماه آینده، ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری به اتمام می‌رسد و در پی آن تا دو‌ماه آینده واگذاری سهام‌ آغاز خواهد شد.
وی گفت : غیر از شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، چندین شرکت بزرگ و شرکت‌های پتروشیمی‌آماده واگذاری هستند که البته برای واگذاری شرکت‌های پتروشیمی‌باید از وزارت نفت مجوز اخذ شود.
وی همچنین از تشکیل جلسه‌های هفتگی ستاد مرکزی واگذاری‌های اصل ۴۴ به ریاست رییس جمهور و دبیری وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور اجرایی و عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری خبر داد.