گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار پس از افت ۱۵۶ واحدی روز یکشنبه شاهد رشد اندک شاخص به میزان ۴۷/۰ واحد بود.

در بازار دیروز، شاخص آغازی متزلزل داشت. آغازی که پس از رشد ۳واحدی شاخص در ابتدای بازار جای خود را به ۸/۰ واحد افت در دقایقی بعد داده و سرانجام با رشد قیمت ۲ نماد فولاد مبارکه با تاثیر ۱۰ واحد و ملی مس با تاثیر مثبت ۴۲/۴ واحد و به‌رغم تاثیر منفی ۸۲/۱ واحدی نماد کالسیمین و خرید ۳۰۰هزار سهم از صف فروش توسعه معادن روی در ساعت ۹ و ۴۷دقیقه شاخص ۶۷/۱ واحد رشد را ثبت کرد. در این زمان همچنین نماد چادرملو جابه‌جایی یک بلوک ۴۵۷هزار سهمی را در نرخ ۵هزار و ۸۲۰ ریال تجربه کرد در ساعت ۱۰ و ۲۹دقیقه نماد عمده یک جابه‌جایی بلوک ۱/۱درصدی سهام بانک اقتصاد نوین را در نرخ پایه ۳هزار و ۲۷۰ریال تجربه کرد این بلوک را مدیریت توسعه صنعت قند توسعه صنایع بهشهر عرضه کرد.

با افزایش تاثیر نماد ملی مس به ۳/۶ واحد و فولاد مبارکه که با صف خرید مواجه شده بود، به ۱۰واحد شاخص به‌رغم تاثیر منفی ۷۷/۰ واحدی نماد تراکتورسازی ایران در ساعت ۱۰ و ۵۲دقیقه به ۶۹/۶ واحد رشد رسید.

در ساعت ۱۰ و ۵۴ دقیقه نماد چادرملو دادوستد بلوک دیگری را به تعداد یکصد هزار سهم در نرخ ۵هزار و ۸۲۰ریال تجربه کرد و با جمع‌آوری ۵/۲میلیون سهم از صف فروش بانک پارسیان و با توجه به کاهش حجم مبنای شرکت این نماد، ۶۹/۳ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بر جای گذاشت.

این تاثیر منفی در کنار تاثیر منفی ۲۴/۵ واحدی نماد گل‌گهر و تاثیر منفی ۷۷/۱ واحدی نماد سرمایه‌گذاری معادن و فلزات موجب شد تا شاخص در پایان معاملات دیروز رشد تنها ۴۷/۰ واحدی را تجربه کند که این رشد پس از افت سنگین روز یکشنبه تنها اندکی در بهبود وضعیت بازار موثر خواهد بود.