گروه بورس - مجید اسکندری: کانون مشاوران سرمایه‌گذاری ایران برای برگزاری مجمع عمومی موسسان خود در تاریخ 18 شهریور ماه از شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری دعوت به عمل آورد.

مهندس مصطفی خسروشاهلی، رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری با اشاره به سابقه این انجمن گفت: پس از اینکه طبق برنامه بودجه سال ۸۱، کلیه بانک‌ها موظف به استفاده از مشاوران سرمایه‌گذاری در تهیه طرح‌های توجیهی شدند، هسته اولیه این انجمن شکل گرفت و در نهایت سال گذشته در وزارت کار به ثبت رسید.
وی افزود: این انجمن برای سامان‌دهی به کار مشاوران تشکیل شد و پس از نشست‌های متعدد با وزارت اقتصاد، اساسنامه‌ای با حضور معاونت امور بیمه و بانک این وزارتخانه تهیه و تصویب و به هیات دولت ارسال شد.
پس از آن اندیشه ایجاد یک تشکل ملی به تشکیل کانون مشاوران سرمایه‌گذاری ایران منجر شد. خسرو شاهلی درباره موسسان این کانون گفت: نمایندگانی از مشاوران سرمایه‌گذاری، بانک‌های خصوصی، بانک‌های دولتی، بانک‌های دولتی تخصصی و تامین کنندگان منابع مالی هیات موسس این کانون را تشکیل می‌دهند و شورای عالی کانون نیز شامل چهار عضو از شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری، دو عضو از بانک‌های خصوصی، یک عضو از بانک‌های دولتی، یک عضو از بانک‌های دولتی تخصصی و یک عضو از شرکت‌های تامین سرمایه است. رییس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری سپس گفت: نوسازی صنایع ایران، مسائل مربوط به خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ مهم‌ترین مسائلی بوده که تاکنون توسط این انجمن مورد بررسی قرار گرفته است و بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها و فاینانسورها مشتریان خدمات این انجمن بوده‌اند. یادآور می‌شود مجمع عمومی موسسان کانون مشاوران سرمایه‌گذاری ایران در تاریخ ۱۸ شهریور ماه جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود، ضمن این که هیچ کدام از شرکت‌های بورسی در ترکیب هیات موسس این انجمن حضور ندارند.