همایش پیشکسوتان بازار برگزار شد

همایش پیشکسوتان بازار سرمایه، در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد.به گزارش «سنا»، همایش پیشکسوتان بازار با حضور دکتر علی سعیدی، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و دیگر مدیران ارشد بازار سرمایه و ده‌ها تن از پیشکسوتان و مو سفیدان این حوزه برگزار شد بر اساس این گزارش، در ابتدا، علی فرمانفرمایان، به سخنرانی پرداخت و با تشکر از برگزاری چنین جلساتی ابراز کرد: مفتخرم که هنوز مرا به یاد دارید و برای مراسم‌ها دعوت می‌کنید. وی ادامه داد: ابتدا بازاری برای خرید و فروش وجود نداشت و تنها بورس زمین و تجارت موجود بود و به این ترتیب صحبت از بورس اوراق بهادار موضوعی تازه بود. فرمانفرمایان خاطرنشان کرد: امیدوارم امروز از شما خبرهای خوش در مورد بورس و ارتقای آن بشنوم.

طهماسب مظاهری نیز در خصوص ارتباطات شورای بورس و وزارت اقتصاد در سال‌های گذشته تصریح کرد: در زمان‌های گذشته بازار سرمایه و بازار پولی و بانکی رقیب یکدیگر بودند و به دلیل این رقابت مقرر شد بورس و شورای بورس زیر نظر وزارت اقتصاد باشد و شورای پولی و بانکی زیر نظر رئیس بانک مرکزی فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

وی در‌خصوص رونق بورس در سال‌های اخیر اظهار کرد: امروز بورس به خوبی جای خود را در اقتصاد کشور پیدا کرده‌است و به گفته رئیس جمهوری با رونق اقتصادی در سال جاری وظیفه مهمی بر دوش بورس گذاشته خواهد شد.

وی در پایان در باره آغاز نخستین روزهای کاری بورس و بازار سرمایه یادآور شد: نخستین ساختمان بورس در خیابان سعدی و در یکی از شعبه‌های بانک تجارت بود که باید یادی کنیم از افتخاری مدیرعامل وقت بانک تجارت که با این نقل و انتقالات موافقت کرد.