معاملات اوراق تسهیلات مسکن متعادل می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در مورد اقدامات انجام شده برای ایجاد تعادل در بازار اوراق تسهیلات خرید مسکن، اظهار کرد: واقعیت این است که تقاضا برای اوراق تسهیلات خرید مسکن چند برابر افزایش داشته است. وی با بیان اینکه با راه‌اندازی بازارگردان اختصاصی اوراق تسهیلات خرید مسکن، ثبات به این بازار باز خواهد گشت، گفت: صدور مجوز امکان سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در سپرده‌های بانک مسکن از جمله موارد پیگیری شده برای ایجاد تعادل در بازار تسه‌هاست.

علی صالح‌آبادی افزود: به همین منظور اقداماتی برای تعادل در بازار این نوع از اوراق انجام شده است به‌عنوان مثال سازمان بورس به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اجازه داد، تا در سپرده‌های ممتاز بانک مسکن سرمایه‌گذاری کرده و حق تقدم امتیاز تسهیلات را در بازار عرضه کنند.

دبیر شورای عالی بورس گفت: علاوه بر این، موافقت اولیه ایجاد صندوق بازارگردانی اختصاصی اوراق تسهیلات خرید مسکن توسط مدیران بانک مسکن اعلام شده است و قرار شده منابعی برای ایجاد تعادل پشتوانه اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن باشد.

بر‌اساس این گزارش، اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در فرابورس نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت را تجربه می‌کند و این اوراق در بالاترین سطح به مرز ۱۰۰ هزار تومان هم رسید. مدیران ارشد بازار سرمایه با مسوولان بانک مرکزی و بانک مسکن جلساتی برگزار کرده‌اند تا ضمن ایجاد تعادل در روند عرضه و تقاضای اوراق، خریداران متحمل هزینه‌های بالا برای تهیه این

اوراق نشوند.