گروه بورس، حمید محمدی: شاخص کل بورس تهران دومین صعود خود در این هفته را روز سه شنبه با ۱۱۵ واحد رشد به ثبت رساند. طی معاملات روز سه شنبه گروه داروسازی با توجه به شنیده‌هایی درخصوص افزایش نرخ توانست یک دست سبز پوش شود و به روند صعودی شاخص کل کمک کند. طی معاملات در روز سه شنبه، خرید و فروش‌ها در نماد «خاهن» جالب توجه به نظر می‌رسد شرکت توسعه و تامین شریف(سهامی خاص)، شرکت صبا میهن و شخصی حقیقی به ترتیب ۸ میلیون، ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم از این نماد را از سبد سهام خود خارج کردند و در مقابل فردی حقیقی ۸میلیون و ۲۰۰ هزار سهم و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری نورانوار(سهامی خاص) ۲۰۰ هزار سهم از آهنگری تراکتورسازی ایران را به سبد سهام خود افزودند.

در حالی که داروسازان حال و روز خوبی را پشت سر می‌گذارند. شرکت سرمایه‌گذاری البرز ۱۰۰ هزار سهم از «درازک» را خرید و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی فروشنده ۵۰ هزار سهم از این سهام بود.

شرکت سرمایه‌گذاری البرز دارو طی معاملات روز سه شنبه،۲۰۰ هزار سهم از «دسبحا» و ۵۰ هزار سهم از «دالبر» را در درصدهای مثبت خریداری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری هزاره سوم یک میلیون سهم از «سمگا» را عرضه کرد. گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در ۹ روز اخیر، بیش از ۴۴ درصد بازدهی را عاید سهامدارانش نموده است. شرکت پیشگامان عمران و توسعه استان گلستان، ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار سهم از سخت آزند را به سبد سهام خود افزود.

شرکت سرمایه‌گذاری سرمایه گستر سهند (سهامی خاص) و شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس به ترتیب ۲۴۸ هزار و ۵۰ هزار سهم در نماد «ثعمرا» در درصدهای منفی روز سه شنبه خریداری کردند.

شرکت سرمایه‌گذاری سمند (سهامی خاص)، در ادامه حمایت هایش در نمادهای زیر مجموعه اش، به خرید ۷۰۰ هزار سهمی در نماد «خاور» اقدام کرد.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، یک میلیون و ۵۰۰ هزار سهم از «ثرود» را در حالی عرضه کرد که پس از گذشت ۶ روز کاری از عرضه اولیه «ثرود» در بورس تهران، این سهم بیش از ۳۰ درصد بازدهی داشته است.

صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت و شرکت گروه مالی ملت به ترتیب با خرید ۹۷۸ هزار و ۱۴۹ هزار سهم از «وبملت» به حمایت از این سهم پرداختند. طی هفته‌های اخیر این دو شرکت به حمایت از سهام بانک ملت پرداخته‌اند. شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان، یک میلیون و ۶۹۲ هزار سهم از «ولصنم» را به سبد سهام خود افزود.

شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان (سهامی خاص)، ۳۳۱ هزار سهم از «غپینو» را عرضه و ۲۵۰ هزار سهم از «غمینو» را خریداری کرد. طی معاملات روز سه شنبه شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی زرین پرشیا(سهامی خاص) به ترتیب در نقش خریدار ۷۰ هزار سهمی و ۱۵۸ هزار سهمی «ولساپا» ظاهر شدند.

شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین، بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار سهم در نماد «سفارس» خریداری کرد.