یک مسوول سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق‌های پروژه تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر مجموعه مپنا و پتروشیمی‌ها درخواست خود را برای تامین مالی از طریق این صندوق ارائه کرده‌اند. ایوب باقرتبار، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با «ایسنا»، از راه‌اندازی صندوق‌های پروژه تا پایان سال خبر داد و گفت: اساسنامه و امید نامه صندوق‌های پروژه به تصویب هیات مدیره سازمان بورس رسیده و چارچوب کلی آن به دست آمده است.

وی از درخواست مجموعه مپنا و پتروشیمی‌ها برای تامین مالی از طریق این صندوق خبر داد و گفت: مجموعه مپنا برای تامین مالی پروژه‌های خود از طریق این صندوق در حال رایزنی هستند تا پروژه‌های خود را از طریق صندوق پروژه تامین مالی کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های پتروشیمی قصد تامین مالی از طریق این صندوق را دارند، اظهار کرد:در حال حاضر این مجموعه‌ها به دنبال تخصیص پروژه مشخصی هستند، زیرا برای راه‌اندازی صندوق لازم است تا پروژه نهایی شده و طرح توجیهی آن به تایید سازمان بورس برسد. باقرتبار با بیان اینکه این صندوق‌ها تا پایان سال راه‌اندازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: احتمالا این صندوق‌ها از طریق فرابورس پذیرفته شده و معاملات ثانویه آنها در این بازار انجام می‌شود.