گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با رشد شاخص و تقویت معاملات مواجه شد. در بازار دیروز معامله‌گران درحالی فعالیت خود را شروع کردند که سخنان شامگاه دوشنبه رئیس‌جمهوری با استقبال معامله‌گران مواجه شد که در واقع تاکید رئیس‌جمهوری بر مباحث اقتصادی اطمینان نسبی را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند.

در تحولات سیاسی نیز وزیر خارجه ایران با بیان اینکه رایزنی‌ها در وین می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر کند، یادآور شد: امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیات برنامه هسته‌ای ایران، بتواند به یک راه‌حل دست پیدا کند که به نفع همه است.

در بازار دیروز در گروه خودرویی شایعات در مورد احتمال تعدیل سود ایران‌خودرو در گزارش ۶ ماهه به صف خرید این نماد و حرکت گروه خودرویی منجر شد. در گروه کانی غیر فلزی جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شیشه همدان با تقسیم سود ۵۰۰ ریال سود نقدی منجر شد.

در گروه دارویی دیروز نماد داروسازی امین بازگشایی شد که به جهش نزدیک به ۴۰درصدی قیمت این نماد منجر شد.

شرکت داروسازی امین با سرمایه ۵۸۰ میلیارد ریالی در پیش‌بینی ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ سود هر سهم خود را با ۷ درصد تعدیل مثبت نسبت به گزارش قبلی مبلغ ۴۰۶ ریال اعلام کرد که در ۶ ماهه موفق به پوشش ۵۴ درصدی از آن شده است.

در گروه غذایی دیروز نیز برخی از نمادها با صف خرید همراه بودند.در این گروه مذاکرات نهایی فروش یکی از ساختمان‌های شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در حال پیگیری است و زمان برگزاری مزایده ساختمان شرکت فوق در قالب جلسه‌ای طی هفته آینده مشخص می‌شود.

در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن شاخص کل با رشد ۱۰۱واحدی به رقم ۷۱هزار و ۸۹۳واحد رسید ارزش معاملات نیز در بورس ۱۴۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۵۲میلیارد تومان بالغ شد.