گروه بورس: انجمن حسابرسان داخلی ایران همزمان با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه خود، اقدام به برگزاری کنگره علمی می‌کند تا ضمن بررسی تحولات در حوزه دانش و عمل حسابرسی داخلی، به به‌روز شدن حرفه حسابرسی داخلی ایران و ارزش‌آفرینی آن کمک کند. رئیس انجمن حسابرسان داخلی ایران در این زمینه گفت: دومین کنگره سالانه حسابرسان داخلی ایران درخصوص ارزش آفرینی در اقتصاد، نقش‌آفرینی در فرهنگ روز دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ در محل پژوهشگاه نیرو از ساعت ۸ لغایت ۱۶ برگزار خواهد شد.

دکتر علی رحمانی اهداف این کنگره را شامل بررسی خدمات حسابرسی داخلی به اقتصاد و فرهنگ کشور، مرور آخرین تحولات و نوآوری‌ها در خدمات قابل ارائه حسابرسی داخلی، تبادل نظر بین اعضای حرفه‌ای و دانشگاهی و ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه، همفکری درخصوص بهبود فناوری‌های حسابرسی داخلی و فراهم کردن زمینه ایجاد ارتباط بین اعضا به منظور بهبود روش‌ها و دست یابی به بهترین تجارب کاری برشمرد. وی گفت: در این کنگره دکتر شاپور محمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص ارزش آفرینی حسابرسی داخلی در بخش عمومی و همچنین دکترمسعود ابوالحلاج رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص حسابرسی وکنترل های داخلی درنظام نوین مالی بخش سلامت سخنرانی خواهند کرد.

رحمانی یادآور شد: علاوه بر این در سه پانل موضوعات تخصصی و فنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در پانل اول حسابرسی فرهنگ سازمانی، ارتباط حسابرسی داخلی و مدیریت ارشد برای ارزش آفرینی، تاثیر حسابرسی داخلی و کمیته حسابرسی بر فرهنگ پاسخگویی در شرکت‌ها و حسابرسی داخلی، راهبری شرکتی و حسابرسی مستقل مورد بحث وبررسی قرار خواهد گرفت. در پانل دوم نیز نقش حسابرسی داخلی در بهبود سیستم‌های اطلاعاتی، سیر تکامل ارزش آفرینی حسابرسی داخلی در ایران، ارزش‌آفرینی حسابرسی داخلی، نگاهی به تجارب جهانی و کمیته حسابرسی در بخش عمومی با تاکید بر شهرداری‌ها تبیین خواهد شد. در پانل سوم این کنگره نیز حسابرسی داخلی و نقش آن در بهبود مدیریت ریسک بانک‌ها، مورد بانک مهر اقتصاد، نقش حسابرسی داخلی در بهبود مدیریت ریسک سازمان‌ها، ارزیابی تاثیر مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار برگسترش حسابرسی داخلی ارزش‌آفرین در شرکت‌های بازار سرمایه و ارزش‌آفرینی حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.