گروه بورس: اولین روز دی ماه در فرابورس با چهره‌ای کاملا متفاوت از بورس آغاز شد؛ به‌طوری‌که نه تنها شاخص این بازار با افزایش ۵/ ۱ واحدی به کار خود پایان داد، بلکه ارزش کل معاملات به مدد عرضه اولیه نماد کیمیا، مبادلات اوراق بدهی و معاملات بلوکی حدودا سه برابر بورس شد و به این ترتیب وضعیت مثبتی را به نمایش گذاشت.

در جریان معاملات روز گذشته، آیفکس با رشد ۵/ ۱ واحدی به ۶۷۶ واحد رسید که نمادهای هلدینگ خاورمیانه، بانک گردشگری و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر این روند داشتند. همچنین در این روز ۱۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد که ۳۸ میلیارد ریال آن مربوط به معامله ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار سهمی معادل ۱۰درصد از سهام کیمیای زنجان گستران بود که برای اولین بار در بازار دوم فرابورس و با قیمت ۳ هزار و ۳۵۰ ریال عرضه شد.

همچنین، در این روز بازار اوراق ابزارهای نوین مالی نیز معاملات سنگینی داشتند؛ به‌طوری‌که یک هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت شهرداری شیراز، ۲۰۱ میلیارد ریال از اوراق اجاره مپنا و حدود ۵۵ میلیارد ریال از اوراق اجار رایتل معامله شد. همچنین مبادلات ۴/ ۲۵۵ میلیارد ریالی صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز نقش مهمی در رشد معاملات امروز فرابورس داشت. در این روز شرکت‌های زرین معدن آسیا، قند شیروان و بانک گردشگری بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین افت قیمت نصیب بیمه میهن، آس پ و روان فن‌آور شد. اسناد خزانه اسلامی نیز در روز گذشته به قیمت ۹۵۰ هزار و ۱۶۱ ریال رسید که به این ترتیب نرخ سود موثر تا سررسید این اوراق معادل ۵۵/ ۲۵ درصد شد.