*مهندس احمدپناه مدیرعامل: کارخانه مدرن و جدید این شرکت در شهرک صنعتی پایتخت
(علی آباد سابق) با اجرای طرح توسعه، سهم بیشتری از بازار صنایع تولیدی پلاستیک کشور را به خود اختصاص خواهد داد
تولید محصول متفاوت و منطبق با نیاز و ذائقه مشتری رمز موفقیت‌ شرکت‌های تولیدی است و همه تولیدکنندگان باید این مساله را در کنار کیفیت محصول برای افزایش قدرت رقابتی خود در دستورکار قرار دهند.

مهندس احمدپناه، مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی بازن ( Bazen ) که در زمره پیشروترین واحدهای تولید مصنوعات پلاستیکی است هفته گذشته در دیدار مهدی میرخانی، معاون صنایع و رسول محمدیان سرپرست اداره امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تاسیسات تولیدی این شرکت در شهرک صنعتی پایتخت (علی‌‌آباد سابق) به تشریح پیشینه و عملکرد این واحد صنعتی پرداخت.


مهندس احمدپناه که ۲۶ سال است در صنعت پلاستیک فعالیت دارد و حدفاصل سال‌های ۷۵ تا ۷۸ رئیس شرکت تعاونی صنعت پلاستیک استان تهران بوده از موفقیت صنایع تولیدی بازن در جلب نظر مصرف‌کنندگان خبر می‌دهد.
این شرکت که تولیدکننده مصنوعات پلاستیکی خانگی و لوازم آشپرخانه در سایز کوچک و بزرگ است به‌واسطه خلاقیت و طرح های متفاوت در طراحی توانسته جای خود را در بازار باز کرده و سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد.
تاسیسات تولیدی این شرکت در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع و فضای سرپوشیده‌ای در همین حدود در حال حاضر ۱۸۰ نیرو دارد.
این تاسیسات به سه بخش سالن تزریق، مونتاژ و چاپ تقسیم شده است.
بر اساس اظهارات مهندس احمدپناه بازار محصولات شرکت وسیع و متنوع است و تقاضا برای تولیدات بازن بسیار بالا و روز به روز استقبال از این محصولات در داخل و خارج کشور رو به فزونی است.
هرچند کمبود جا باعث شد ایده انتقال به شهرک صنعتی پایتخت شکل بگیرد اما رشد سریع تولید برای پاسخگویی به سفارش‌ها موجب شده هنوز 4 ماه از اجرای طرح انتقال نگذشته برنامه‌ای جدید برای گسترش کارخانه تدوین شود.


برای این منظور مذاکراتی با مالک زمین مجاور کارخانه انجام شده که در صورت موافقت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان تهران و شرکت شهرک‌های صنعتی روند الحاق این زمین به کارخانه کلید خواهد خورد.
در حالی که شرکت برای تامین زمین و ایجاد تاسیسات در محل جدید بیش از ۱۰ میلیارد ریال ( بدون قیمت ماشین آلات انتقالی از اتحاد) هزینه کرده پیش‌بینی می‌شود طرح و توسعه جدید هزینه به مراتب سنگین‌تری داشته باشد.
این طرح خرید 25 دستگاه تزریق پلاستیک جدید برای منضم شدن به 25 دستگاه جدید را در برمی‌گیرد و در صورت اجرایی شدن تعداد نیروهای شرکت را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.
رشد بی‌رویه قیمت مواد اولیه به واسطه جهش قیمت ارز در کنار هزینه‌های سنگین اجرای طرح و توسعه در زمره دغدغه‌های مدیران این واحد موفق است.
مهندس احمدپناه با اشاره به خوشنامی بازن خواستار استفاده از تسهیلات دولتی برای اجرای طرح توسعه جدید شرکت است و حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت از این واحد موفق را خواستار است.
او با تاکید بر تمرکز بازن بر خواست مشتری برای موفقیت در بازار از حذف تولیدکنندگان خارجی از بازار مصنوعات پلاستیکی کشور به عنوان گواهی بر موفقیت این واحد یاد کرد.