رفع دغدغه های صنایع بسته بندی محصولات لبنی

صاحبان صنایع محصولات غذایی خواستار بازنگری در دسته بندی شرکت های صنعتی و قرار گرفتن واحدهایی چون تولیدکننده های ظروف بسته بندی محصولات لبنی در زیر مجموعه شرکت های آسیب پذیر از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها هستند. پیام صادق زاده مدیرعامل شرکت صنایع بسته بندی فرآورده های شیری پگاه در حاشیه دیدار محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنایع و معادن استان تهران از ماشین آلات تولیدی این شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد با اشاره به پیشینه این شرکت که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ با هدف تامین ملزومات بسته بندی شرکت های وابسته به شرکت صنایع شیر ایران«پگاه» آغاز کرده است و اکنون بیش از ۳۰ درصد بازار بسته بندی محصولات لبنی کشور را در اختیار دارد و با برخورداری از بالاترین تکنولوژی ساخت فیلم و ورق های پلاستیکی چند لایه و ترموفرمینگ انواع ظروف یکبار مصرف از مواد پلی پروپلین و پلی استایرن و پلی اتیلن ترفتالات به عنوان بزرگترین تولیدکننده کشور توانایی تولید ملزومات بسته بندی انواع محصولات غذایی پاستوریزه و استریلیزه را دارد، از لزوم حمایت جدی از واحدهایی می گوید که به نوعی تحت الشعاع اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها قرار می گیرند.

شرکت صنایع بسته بندی فرآورده های شیری پگاه که دارای سیستم های مدیریت کیفیت، آکرودیته آزمایشگاه از طریق اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران و اداره کل آزمایشگاه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد، تولیدکننده فیلم های سه و پنج لایه، انواع ظروف از جنس پلی پروپیلن و پلی استایرن به روش ترموفرمینگ و چاپ آنها و ... بوده و تمامی محصولات این شرکت دارای پروانه های ساخت و استاندارد می باشد.

و از آنجا که صنایع بسته بندی محصولات لبنی از اهمیت به سزایی در حفظ کیفیت و امنیت غذایی شهروندان برخوردار می باشد، افزایش سهمیه مواد اولیه پلاستیک عرضه شده از طریق بورس مطابق با ظرفیت تولیدی واقعی و پروانه های ساخت، امکان تامین ملزومات بسته بندی کارخانه های لبنی توسط این شرکت را فراهم خواهد نمود. در غیر این صورت با خرید مواد اولیه پلاستیک توسط دلالان از طریق بورس و عرضه آن ها به قیمت هایی گزاف به تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی باعث افزایش قیمت تمام شده توسط تولیدکنندگان ظروف لبنی می گردد.

صادق زاده می گوید این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده ملزومات بسته بندی صنایع لبنی کشور با بهره گیری از دانش فنی تعداد زیادی از فارغ التحصیلان از معتبرترین دانشگاه های کشور و برخورداری از ماشین آلاتی مدرن و پیشرفته سهمی به سزا یی در تامین ظروف بسته بندی محصولات لبنی کشور ایفا می کند با این حال اعتقاد دارد صنایع بسته بندی کشور نیاز به حمایت مالی بخش دولتی از طریق دریافت وام های فوری دارد.

طرح جامع تحول اقتصادی و هدفمند شدن یارانه ها به واسطه افزایش هزینه حامل های انرژی، حمل و نقل، ایاب و ذهاب پرسنل و خرید نقدی مواد اولیه مصرفی بار مالی سنگینی به شرکت وارد می کند که به نظر می رسد بانک ها و موسسات مالی فارغ از این تنش ها می باشند.

وی لازم می داند مسئولین مربوطه تسهیلات بانکی فوری جهت تامین سرمایه در گردش و انجام طرح های توسعه ای برای اشتغال زایی، افزایش تولید وکاهش هزینه های مالی در اختیار این شرکت ها قرار دهند تا این شرکت ها بتوانند با تولید بیشتر بر مشکلات فائق آیند.

مدیران و کارکنان این شرکت طی ماههای اخیر با وجود همه موانع و مشکلات، با انجام تولیدات به صورت بیست و چهار ساعته در کلیه روزهای عادی و تعطیل موفق به افزایش ظرفیت تولید ظروف بسته بندی محصولات لبنی شده اند.

علاوه بر موارد ذکر شده، تولیدات جدیدی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنعت بسته بندی محصولات پلاستیکی و پلاستیک های زیست تخریب پذیر و ... در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مهندس مس فروش در این دیدار ضمن آشنایی با عملکرد شرکت صنایع بسته بندی فرآورده های شیری پگاه با مشکلات این واحد آشنا شد و برای بررسی آنها با نظر مساعد قول مثبت داد.