تشریح برنامه‌های تکادو در عرصه صنعت و معدن
شرکت تکادو در راستای اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1369 تاسیس شد و از همان آغاز با تلاش مجدانه توانست از عهده ماموریت برآید و به تدریج با درک نیازها و وضعیت موجود، چشم‌انداز خود را در افق‌های جدید صنعت و اقتصاد کشور ترسیم نماید.

تکادو با شناخت شرایط کشور و جهان، اتخاذ استراتژی جدید، تدوین برنامه‌های به روز و متناسب، آموزش و ارتقای منابع انسانی، هر چه بیشتر به سوی تبدیل شدن به یک بنگاه خصوصی تمام عیار حرکت نمود و با رویکردی جدید در میدان صنعت فولاد، گستره نگاه و هدف‌گذاری خود را در بازارهای جدید داخلی و برون مرزی وسعت بخشیده به طوری که هم اکنون معادن مختلف و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، عایق و ... عرصه‌هایی از تلاش بی‌وقفه بیش از ۳۰ شرکت مجموعه تکادو در قالب چهار گروه: فنی‌مهندسی، خدمات، معادن، تولید هستند افتخار گام برداشتن در عرصه خدمتگزاری به صنعت و اقتصاد کشور، دهها پروژه طراحی، ساخت و نصب و تعمیر تجهیزات برای نخستین بار در کشور، جایگزینی انواع خارجی و معرفی در نوبت‌های متوالی به عنوان صنعتکار، معدنکار و صادرکننده نمونه کشوری و استانی، معرفی‌کننده کارگران نمونه کشوری و استانی و همچنین قرار گرفتن در فهرست صد شرکت برتر کشور را بر چکاد سایر افتخارات مجموعه نشانده است.
بیانیه ماموریت
مدیران تکادو می‌گویند، تامین منافع سهامداران و رشد و سودآوری مستمر، محور تمامی فعالیت‌های تکادو است.
بدین منظور در تلاشیم تا با تولید و توزیع محصولات مرغوب، متناسب با استانداردهای جهانی و دارای نام و نشان معتبر در معدن، صنایع معدنی، ساخت تجهیزات، خدمات مهندسی و عمومی حوزه کسب‌وکار خود را در صنعت فولاد توسعه داده و در راستای ایفای نقش در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی گام برداریم. ما مصصم هستیم با به کارگیری فن‌آوری‌های نوین زنجیره‌ ارزش شرکت‌های تحت پوشش را تقویت کرده و در جهت توسعه بازارهای داخل حرکت کنیم.
چشم‌انداز
ما تلاش می‌کنیم با پیشتاز شدن در هر یک از بخش‌های اصلی فعالیت در ردیف پنج شرکت برتر کشور باشیم و با حضور اثربخش در بازارهای منطقه‌ای، محصولات قابل رقابت در سطح بازار جهانی ارائه نماییم.
پروژه‌های در دست اجرا
1 -ساخت تجهیزات داخلی طرح کک‌سازی و پالایش قطران زرند کرمان
۲ -احداث کارخانه تولید عایق‌های صوتی و حرارتی (شرکت عایق سپاهان)
3 -احداث واحد دولومیت کلسینه مجتمع فولاد مبارکه (شرکت فولاد افزا)
- لیست شرکت‌های دارنده گواهینامه‌های پیمانکار عمومی (GC) به روش EPC
1 - شرکت مهندسی مرآت پولاد
۲ - شرکت مهندسی ساخت فولاد سایا
تکادو پشتیبانی و نظارت بر سبد سرمایه‌گذاری‌هایش را استراتژی خود قرار داده و هیچ نوع فعالیت انتفاعی مستقیمی را ارائه نمی‌نماید و لذا در مناقصه‌های بزرگ شرکت نموده و با بهره‌گیری از توان اعضای گروه و خارج از گروه پروژه‌ها را به انجام می‌رساند