گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت بیمه رازی اعلام کرد که این شرکت در رشته بیمه درمان زیان ندیده و در نقطه سر به سر است.

یونس مظلومی در گفت‌وگو با پایگاه خبری نقدینه با بیان این نکته که بخش درمان ۱۰ درصد حجم حق بیمه را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۲میلیارد تومان از حق بیمه این شرکت مربوط به حوزه درمان بوده است. وی تاکید کرد: بخش درمان در کل صنعت بیمه زیان‌ده محسوب می‌شود و بیمه رازی هم گرچه شاید در این حوزه زیان‌ندیده باشد، اما هزینه و درآمد آن سر به سر است.

مظلومی در مورد وضعیت این شرکت در بخش تولید حق بیمه گفت: حجم حق بیمه تولیدشده از سوی بیمه رازی در سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳ با ۲۰ درصد رشد همراه شده، ضمن اینکه شرکت در سال ۹۳ هم نسبت به سال ۹۲ با حدود ۱۰۰ درصد رشد در تولید حق بیمه رو به رو بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که میانگین رشد در صنعت بیمه ۵/ ۷ درصد بوده است، بیمه رازی توانسته به رشد ۲۰درصدی دست پیدا کند و افزایش تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده نشان از افزایش اعتماد مردم به این شرکت بیمه دارد.

مدیرعامل بیمه رازی درباره سود سهام این شرکت هم اظهار کرد: شرکت در سال ۹۳ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به‌عنوان سود سهام اندوخت و در سال‌جاری این سود را ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده که خوشبختانه موفق شده است در مدت سه ماه با پوشش ۲۵ درصدی این درآمد به وعده‌های خود عمل کند.

مظلومی اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث حدود ۵۰ درصد سهم پورتفوی بیمه رازی به بیمه شخص ثالث اختصاص دارد. ضمن اینکه پورتفوی شرکت بر اساس برنامه‌ریزی ۱۰ ساله طراحی شده است.