فقط در مورد جنگ اقتصادی آمریکا، ان‌شاا... سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی بکنیم و هر هفته مقداری از آن را تدریجا برای مردم توضیح دهیم.

جریان صدور نفت

سوال: وضعیت صدور نفت به چه صورت است؟

ج: هر چه زمان می‌گذرد، وضع صدور نفت ما بهتر می‌شود. برای این که قدرت برخورد برادران مسوول ما در وزارت نفت و در اوپک و تلاش دیگر رزمندگان ما در جبهه‌ها باعث می‌شود تا ثباتی را که لازم است برای معاملات نفتی بیشتر دنبال کنیم و وضع ما روز‌به‌روز بهتر می‌شود و الحمدا... بعد از ملاقات اوپک، وضع فروش نفت ما بیشتر از سابق است.

برنامه‌های دولت در کارخانه‌ها

سوال: دولت همزمان با برنامه‌ریزی کوتاه اقتصادی کشور در جهت برنامه‌ریزی نیروی انسانی و یکپارچگی مدیریت در کارخانجات دولتی چه اقداماتی انجام داده است؟

ج: درباره مدیریت‌هایی که در این سازمان‌های دولتی انجام می‌شود (من فکر می‌کنم که سوال شما بیشتر ناظر بر ادارات باشد) طرحی در مجلس تصویب شده است که کلیه سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی اساسنامه خودشان را بدهند مجلس و در آن جا کمیسیون خاصی تشکیل شود و این اساسنامه را بررسی کند. تا آنجایی که تداخل دارد، وظایف وزارتخانه‌ها با نهادها و نهادها با هم و وزارتخانه‌ها با هم و نهادها با وزارتخانه تا این تداخلات برطرف گردد و ما منتظریم که ان‌شاءا... این کمیسیون کار خود را انجام دهد.

ملاقات وزیر خارجه با آیات عظام

سوال: پیرامون ملاقات آقای ولایتی، وزیر امور خارجه و آقای ناطق نوری، وزیر کشور با آیات عظام در قم توضیحاتی بفرمایید.

ج: ملاقاتی صورت نگرفته است و این مساله در اصل به این صورت بوده که آقای ولایتی و آقای ناطق نوری که تشریف برده بودند به قم، قرار بود به خدمت آیات عظام حضرت آیت ا... گلپایگانی، حضرت آیت ا... نجفی مرعشی و دیگر برادران برسند، ولی به دلیل این که عذرهایی در آن جا وجود داشت و ظاهرا حضرات آیات عظام کسالت داشتند، نتوانستند با آنها ملاقات کنند، ولی خبرنگاران بدون این که تحقیق کافی بکنند، روی همان برنامه قبلی این آقایان وزرا، این مساله را مخابره می‌کنند و چیزی که اتفاق نیفتاده بود‌،‌ انعکاس خبری پیدا می‌کند و من تذکر دادم که این طور نباشد. یک خبرنگار وظیفه دارد که از آخرین حوادثی که اتفاق می‌افتاد باخبر باشد و آن چیزی را که اتفاق افتاده منعکس کنند نه آن چیزی را که در برنامه بوده است. ممکن است من خیلی برنامه‌ها داشته باشم، اما موفق نشوم و خبرنگار به خیال این که در تمام برنامه‌ها موفق شدم به اطلاع عموم برساند. در این مورد ممکن است یا من دروغ گفته باشم یا خبرنگار.