سال ۱۲۹۴- طبق تصمیم هیات وزیران نظام‌السلطنه از حکومت بروجرد، لرستان و خوزستان منفصل و کلیه نشان‌هایش نیز مسترد و همچنین دستور مصادره اموالش صادر شد. سال ۱۳۰۷- دکتر حسین بهرامی (احیاءالسلطنه) به سمت ریاست اداره احصائیه و سجل‌احوال کل مملکتی منصوب و مشغول کار شد.

سال ۱۳۰۷- نظامنامه لباس متحدالشکل به تصویب هیات وزیران رسید.

سال ۱۳۱۸- سرتیپ احمد نخجوان، کفیل وزارت جنگ با وابسته نظامی انگلستان در تهران ملاقات کرد و خواستار خرید ۶۰ فروند بمب افکن جدید و شکاری شد.

سال ۱۳۲۷- سید محمد صدر(صدرالاشراف) به سمت استانداری خراسان منصوب شد.

سال ۱۳۲۷- مهندس رضوی نماینده مجلس هنگام خروج از مجلس توسط سرهنگ برخوردار مورد حمله شدید و ضرب و شتم قرار گرفت.

سال ۱۳۳۰- در مبارزه انتخاباتی در فسا تفنگچی‌های عرب شیبانی و اینانلو مخالفین خود را به گلوله بستند.

سال ۱۳۳۱- دکتر مصدق از پشتیبانی مردم قدردانی کرد و توجه همگان را به حساسیت اوضاع جلب کرد و سپس با مورد خطاب قرار دادن مخالفین گفت: مجادله با حکومتی که در تمام جبهه‌ها با اجنبی سرگرم زد و خورد است اگر دور از انصاف نباشد، شایسته وطن‌پرستان و علاقه‌مندان به استقلال کشور نیست.

سال ۱۳۴۱- بامداد امروز اعلامیه آیت‌الله خمینی مبنی بر تحریم رفراندوم در تهران و بسیاری از شهرها پخش شد. به محض انتشار اعلامیه تظاهرات گسترده‌ای تهران را فرا گرفت. بازار و اصناف دکان‌ها را تعطیل کرده به خیابان‌ها ریختند و مشغول شعاردادن علیه رفراندوم شدند. جمعیت هر لحظه بیشتر و تقریبا نیمی از تهران به حالت تعطیل درآمد و تظاهرات عظیمی برپا شد.

عده‌ای از مردم به خانه آیت‌الله خوانساری رفته و از ایشان خواستند تا در تظاهرات شرکت کند که ایشان پذیرفتند و به اتفاق سایر علما در جلوی جمعیت قرار گرفتند. در خیابان بوذر جمهری آیت‌الله بهبهانی به استقبال جمعیت آمد.

سال ۱۳۴۱- همزمان با تظاهرات مردم حاج شیخ محمد تقی فلسفی به منبر رفت و سخنان تندی علیه دولت ایراد کرد.

سال ۱۳۴۱- مردم در مسجد حاج عزیزالله جمع شدند و با نیروی پلیس که برای متفرق کردن آنان آمده بود درگیر شدند.

سال ۱۳۴۲- بین ایران و فیلیپین روابط سیاسی برقرار شد و طرفین سفیر به کشورهای هم فرستادند.

سال ۱۳۴۳- ۶ جراح آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی برای معالجه حسنعلی منصور (نخست‌وزیر ترور شده وقت) به تهران دعوت شدند.

سال ۱۳۴۸- در پی اخراج عزت‌الله عاملی سفیر ایران در عراق به اتهام شرکت در کودتا، سفیرکبیر عراق همراه با چهار دیپلمات عراقی از ایران اخراج شدند.

سال ۱۳۴۸- دکتر عاملی طی مصاحبه‌ای عملیات خلاف انسانی حزب بعث را در فرودگاه مهرآباد برای خبرنگاران تشریح کرد.

سال ۱۳۵۳- بانک مرکزی نرخ بهره بانکی را تنزل داد.

سال ۱۳۵۳- آمریکا بار دیگر کشورهای عضو اوپک را تهدید به اشغال چاه‌های نفت کرد.

سال ۱۳۵۶- امام خمینی (ره) به مناسبت وقایع ۱۹ دی ماه قم پیامی فرستادند. در این پیام آمده بود: جنایات ۲۹ محرم (۱۹دی‌ماه) امسال نقطه عطفی است در جنایت شاهانه، رحمت خداوند بر مقتولین ۱۵ خرداد و ۱۹ دی امسال. محرم چه ماه مصیبت‌زا و چه ماه کوبنده‌ای است. محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خدا است که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد.

سال ۱۳۵۷- ارتشبد قره‌باغی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: کودتا در ارتش مطرح نیست و دستور سرکوبی چماق به دستان داده شده است.

سال ۱۳۵۷- قطب‌زاده در پاریس طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: سینماها باید باز باشند و روزنامه‌ها هرچه می‌خواهند بنویسند. همه احزاب حتی مارکسیست‌ها می‌توانند تبلیغ کنند.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی در مصاحبه‌ای گفتند: ما وارث یک مملکت ویران هستیم. شاه را باید به ایران برگرداند و ثروت‌هایش را پس گرفت. ۲۰ سال لازم است تا ویرانی‌ها جبران شود.

سال ۱۳۵۷- سیدجلال‌الدین تهرانی، رییس شورای سلطنت با ارائه استعفای خود و اعلام غیرقانونی بودن شورای سلطنت با امام خمینی (ره) دیدار کرد.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی(ره) در مصاحبه با مطبوعات ایران گفتند: اقلیت‌های مذهبی در اسلام احترام دارند و آنها مثل سایر اقشار ملت در آنجا با رفاه زندگی خواهند کرد و هیچ برای آنها گرفتاری نخواهد بود.

سال ۱۳۵۷- رمزی کلارک وزیر سابق دادگستری آمریکا، در پاریس با امام خمینی(ره) ملاقات کرد، وی سپس اعلام کرد: به نظر من بدون مشارکت آیت‌الله خمینی هیچ گونه امکانی برای حل بحران در ایران وجود ندارد.

سال ۱۳۵۷- دولت اعلام کرد: وزارتخانه‌ها از عناصر ناپاک و فاسد پاکسازی خواهند شد.

سال ۱۳۵۷- خرید اسلحه از انگلستان متوقف شد.

سال ۱۳۵۷- رادیو مسکو اعلام کرد: در کارخانه تعمیر هلیکوپترهای جنگی ایران نزدیک به چهارهزار افسر نیروی هوایی اعتصاب غذا کرده و خواستار اخراج مستشاران آمریکایی از کشور شده‌اند.