سال ۱۲۸۹- برنامه دولت در مجلس تصویب شد. سال ۱۲۹۹- به دنبال انحلال وزارت عدلیه، موقتا بر حسب تصویب‌نامه هیات وزیران یک شعبه از محاکم استیناف و یک شعبه از محاکم بدایت و دو محکمه صلحیه در شهر تهران تاسیس و افتتاح شد.

سال ۱۳۱۳- مراسم رسمی افتتاح دانشگاه در عمارت دانشکده حقوق به عمل آمد. در این روز حاج سیدنصرالله تقوی به ریاست دانشکده معقول و منقول علی‌اکبر دهخدا به ریاست دانشکده حقوق، دکتر محمدحسین لقمان ادهم به ریاست دانشکده پزشکی، دکتر محمود حسابی به ریاست دانشکده فنی و دکتر عیسی صدیق به ریاست دانشکده ادبیات و علوم و دانشسرای عالی منصوب شدند.

سال ۱۳۱۹- ساختمان جدید دانشکده حقوق در محل دانشگاه افتتاح شد. در این ساختمان چند سالن برای کنفرانس همراه با اتاق‌های متعدد و همچنین مکانی برای کتابخانه با گنجایش بیش از سی‌هزار جلد کتاب ساخته شد. وزیر فرهنگ نیز طی گزارشی اعلام کرد که این ساختمان ۳۳۴۰ متر مربع زیربنا دارد و توسط شرکت سنتاب به طور مقاطعه انجام شده است.

سال ۱۳۲۰- پیمان مودتی بین وزارت خارجه ایران و سفیر کبیر هندوستان پیرامون توسعه روابط سیاسی و کنسولی به امضا رسید.

سال ۱۳۲۹- در جلسه علنی مجلس شورای ملی، طرح ملی شدن صنعت نفت به اتفاق آرا تصویب رسید. حضار ابراز احساسات شدیدی کردند و پس از اتمام جلسه مجلس نمایندگان توسط مردم تحسین شدند.

سال ۱۳۲۹- مردم تهران و شهرستان‌ها به مناسبت تصویب ملی شدن صنعت نفت به جشن و شادی پرداختند.

سال ۱۳۳۲- کریم پورشیرازی مدیر روزنامه، منتقد و تندروی شورش که مدتی قبل در امامزاده اسماعیل زرگنده دستگیر شده به طرز مشکوکی در زندان بر اثر سوختگی ناشی از آتش درگذشت.

سال ۱۳۳۶- قانون واگذاری معاملات ارزی به بانک ملی ایران به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

سال ۱۳۳۷- لوله کشی آب تهران بزرگ شامل تهران نو، نارمک، عباس‌آباد و دیگر نقاط که آن موقع جزو حومه تهران به شمار می‌آمدند به شرکت الکساندر گیپ واگذار شد.

سال ۱۳۳۹- محمدرضا پهلوی به تصفیه‌های دامنه‌داری در ارتش پرداخت و مقامات درجه اول ارتش را از کار برکنار کرد از جمله سپهبد عبدالحسن حجازی را به جای ارتشبد عبدالله هدایت به ریاست ستاد بزرگ ارتشداران منصوب کرد. سپهبد رضا عظیمی‌ فرمانده نیروی زمینی شد. سپهبد عزیز الله کمال جانشین سپهبد حاج علی‌کیا در ریاست اداره دوم شد. سرلشگر پاکروان جانشین سپهبد تیمور بختیار شد. همچنین به جز بختیار سایر امرا تغییر یافته و بازنشسته شدند.

سال ۱۳۴۴- محاکمه خلیل ملکی پایان یافت و وی و همکارانش به زندان محکوم شدند.

سال ۱۳۴۶- دولت، باشگاه ایران جوان را تعطیل کرد.

سال ۱۳۴۷- باران سیل آسا باعث تعطیلی تهران شد.

سال ۱۳۴۷- سیل در کرمانشاه و آذربایجان باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از اهالی آنجا شد.

سال ۱۳۴۷- شهر میاندوآب را سیل فراگرفت.

سال ۱۳۴۷- فرستنده تلویزیون اصفهان آغاز به کار کرد.

سال ۱۳۴۷- ایران و فرانسه برای استخراج اورانیوم قرارداد امضا کردند.

سال ۱۳۵۳- نمایندگان الجزایر، ایران و عراق مذاکرات خود در خصوص رفع اختلاف بین ایران و عراق را در تهران آغاز کردند.

سال ۱۳۵۴- جلسه مشترک مجلسین تشکیل شد. این جلسه به مناسبت طرحی از طرف دولت بود که با قید سه فوریت به تصویب رسید. به موجب این طرح تقویم ایران تغییر کرد و تاجگذاری کوروش مبدا تاریخ ایران شد.

سال ۱۳۵۶- نهضت آزادی خارج از کشور مراسم نوروز را تحریم کرد.