استعفای نجفی:

استعفای محمدعلی نجفی شهردار پایتخت که پیش از عید مطرح شده بود، این هفته در شورای شهر تهران رای نیاورد و با آن مخالفت شد. موضوع چرایی استعفای شهردار و دلایل مخالفت اعضای شورای شهر، برای چند روز به موضوعی پر بحث در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. نجفی یک بار دیگر استعفای خود را به شورای پنجم تقدیم کرد و روز سه‌شنبه با آن موافقت شد.

نسیم سبز:

نسیم نجفی‌اقدم معروف به نسیم سبز یا نسیم وگان، دختر ایرانی که با اسلحه به ساختمان یوتیوب در کالیفرنیای آمریکا حمله و دست آخر خودکشی کرد، طی روزهای گذشته از موضوعات داغ فضای مجازی بود و ویدئوهای عجیب و غریبش در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد.گفته شد وی به علت سانسور ویدئوهایش در یوتیوب، دست به این اقدام زد.

سریال پایتخت

پخش سریال پایتخت ۵ در ایام نوروز ۹۷ بسیاری از شهروندان ایرانی را پای رسانه ملی نشاند.داستان فیلم برای اولین بار به خارج از کشور کشیده شد و البته نهایتا پای داعش به میان آمد. موضوع مدافعان حرم پس از پخش این سریال بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی داغ شد. هرچند بسیاری ازکاربران هم نسبت به پایان تلخ این کمدی انتقاد داشتند.

پیام‌رسان‌های داخلی

همزمان با طرح اخباری مبنی بر فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام، موضوع استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در فضای مجازی به شدت داغ شده است و البته اغلب کاربران نسبت به ضعف امنیتی پیام‌رسان‌های داخلی و عدم حفظ حریم خصوصی در این شبکه‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند.