فیلتر تلگرام:

با فیلترینگ پیامرسان تلگرام در روسیه، موضوع فیلترشدن این محبوب مجازی در ایران یکبار دیگر داغ شد. درحالی‌که برخی خبرها از ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های دولتی حکایت می‌کرد، رئیس‌جمهوری در اینستاگرامش از عدم فیلتر تلگرام و عزم دولت بر حفظ و حراست از شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

  حمله به کاخ سلمان

شامگاه شنبه صدای تیراندازی در نزدیکی قصر ملک‌سلمان موجب شد تا بلافاصله مخالفان حکومت سعودی در فضای مجازی از کودتا علیه پادشاه خبردهند و ویدئوهایی از صحنه‌های تیراندازی منتشر کنند.اما روایت رسمی از ماجرا نزدیکی یک پهپاد به کاخ سلطنتی بود که البته حجم شلیک گلوله‌ها، چنین چیزی نشان نمی داد.

دستگیری مرتضوی

درست در روزهایی که خبری از مرتضوی نبود ناگهان از شمال کشور خبر رسید که قاضی سابق در ویلایی اجاره‌ای در مازندران دستگیر شده و درحال انتقال به اوین است.موضوع حضور مرتضوی در اوین دستمایه مطالب شوخی و جدی فراوانی در فضای مجازی شد و برخی کاربران روزنامه‌نگار در شبکه‌های اجتماعی، خاطرات خود از دادگاه مطبوعات در زمان تصدی مرتضوی را بازگو کردند.

آمار اشتباهی

این هفته تصویر متعجب آذری‌جهرمی زمانی که رئیس‌جمهوری از آمار دو میلیونی ایجاد شغل مجازی به نقل از وزیر ارتباطات سخن می‌گفت، حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد. بعدتر مشخص شد که روحانی به اشتباه ۲۰۰ هزار شغل را ۲ میلیون گفته است. خود جهرمی درباره این موضوع گفت تصویری که از من منتشر شد، بیش از یک تعجب بود.