سربازی _ اجباری

درخواست وزیر ورزش برای معافیت ۷ بازیکن تیم‌ملی فوتبال از خدمت سربازی، حسابی در فضای مجازی سر و صدا به راه انداخت و موافقان و مخالفان این خواسته با یکدیگر به بحث در فضای مجازی پرداختند. درحالی‌که معاون وزیر هرگونه تبعیض در این زمینه را رد کرده است، برخی کاربران هم با ساختن هشتگ # نه_به_تبعیض با معافیت فوتبالیست‌ها به شدت مخالفت کردند.

   عراق_بصره

در عراق اعتراض‌ها به بیکاری، فساد اداری و کمبود خدمات عمومی، که هفته پیش از بصره شروع شد، این هفته هم ادامه یافت و در فضای مجازی فیلم‌هایی از آشوب و آتش زدن اموال عمومی منتشر گردید. آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعه از خواسته‌های معترضان حمایت کرده است.

 FATF  

پس از آنکه شورای نگهبان دو مصوبه مجلس ازجمله لوایح چهارگانه موردنظر(FATF)را دارای اشکال خواند و رد کرد، برخی کاربران در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند و درباره لزوم مبارزه با پولشویی و شفافیت‌های مالی مطالبی نوشتند. محمود صادقی گفته تصمیم نظام تصویب این لایحه است.

 امیر_انتظام

در گذشت عباس امیرانتظام سخنگو و معاون نخست‌وزیر دولت مهدی بازرگان که پنج‌شنبه گذشته اتفاق افتاد، این هفته با انتشار تصاویر و فیلم‌های مربوط به خاکسپاری و خواندن نماز میت از سوی احمد منتظری در فضای مجازی پیگیری شد. موضوعاتی چون حبس ابد، جاسوسی و مظلومیت هم در میان کاربران مورد بحث قرار گرفت.