استقامت مجلس

زمانی که فعالیت سپنتا نیکنام به‌دلیل اقلیت دینی‌بودن وی، متوقف شد؛ مجلس شورای اسلامی و کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با توجه ویژه به این مساله به بررسی موضوع پرداخت سپس به حضور ایشان در شورای اسلامی شهر یزد رای مثبت داد. اخذ رای مثبت نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با مخالفت فقهای شورای نگهبان روبه‌رو شد و موضوع بازگشت یا لغو عضویت سپنتا نیکنام در شورای اسلامی شهر یزد باردیگر به مجلس شورای اسلامی برگشت خورد.

دین اسلام، دین مهربانی و رافت است و همواره به اقلیت‌های مذهبی نگاه مثبتی داشته است. بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، بهترین برخوردها نسبت به اقلیت‌ها در دین مبین اسلام اتفاق افتاده و این حضور پررنگ اقلیت‌ها در جامعه ایران و مجامع بین‌المللی نه‌تنها به وحدت، انسجام و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی کمک می‌کند بلکه نگاه مثبت دین اسلام، قوانین جمهوری اسلامی ایران و زندگی مسالمت‌آمیز و سرشار از همبستگی ادیان را در کنار مردم مسلمان ایران به مردم دنیا نشان خواهد داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در سه بار رفت و برگشت پرونده سپنتا نیکنام مقاومت نشان داد و این رفت و برگشت‌ها و رای منفی مانع تلاش برای احقاق حقوق وی نشد.

اصرار و پافشاری نسبت به لغو حضور سپنتا نیکنام از شورای اسلامی شهر یزد بی‌شک تصمیم درستی نبود؛ با توجه به اینکه قوانین جامع جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و شوراها و انتخابات سند محکمی بر حضور وی برای خدمت به مردم شهر یزد بود.