یک مزه ارگانیک

دیژون

 شهرکتاب شریعتی

دیژون هم از اون رستوران‌های پرآوازه شهره که قبلا تو پالادیوم بوده و حالا به این فضا منتقل شده؛ به دلایل متعددی معروف شده بود که چند موردش رو میگم: اولا که یک مزرعه ارگانیک داره که یک سری مواد اولیه‌اش رو اونجا کشت می‌کنه، دوم اینکه یکسری چیزا مثل کینوا و سالادش رو یک جورایی معروف کرد و سوم هم اینکه بالاخره تو رستوران‌های لوکس سری تو سرها داشت و سرویس و غذاش و محیطش خاص بود. پول خوب می‌گرفت، اما سرویس هم ویژه بود.

فکر کردم محل جدید هم همون استایله و همون منو، ولی جدا متفاوت بود و کلا فضای مدرن و سنتی رو جوری میکس کرده بودن که آخرش نمی‌دونم پست مدرن بود چی بود؛ فضاش خاص و جالب بود یه جورایی شبیه کافه یه جورایی انگار کافه تهرون شمال شهر باشه، پر مخاطب و جذاب.

پیش غذا سالاد کیل کینوا داشتیم که همش منتظر بودم چیزی شبیه سالاد کینوای دیژون قبلی باشه اما کاملا متفاوت و پرحجم و سیرکننده بود، واقعا این رستوران دارا چه حوصله‌ای دارن، البته همه هم ندارن و بعضی‌ها ۵۰ سال به منوشون دست نمی‌زنن اما این گروه همه چی رو با توجه به فضای جدید تغییر دادن. تعریف مدیر رستوران رو شنیده بودم از قبل، آقای موحدی معروف این صنفه و جالبه بدونید یک عده تخصص‌شون راه‌اندازی رستوران و رستوران داری و تربیت نیروئه و این نفرات تو تهران زیاد هم نیستن.

پیش غذای بعدی تست پنیر موتزارلا بود و باید بگم بهترین چیزی که خوردم اونجا این بود و حسابی چسبید.  غذا پیتزا گوشت قارچ سفارش دادیم و خروجی یک چیز خاص بود که پنیرها تکه‌ای بود و خمیرش پف بامزه‌ای داشت و تکه‌های گوشت هم ریز اما تکه‌ای بود. ته مزه سبزی خاصی داشت گویا اورگانو بود. تست مرغ و ‌سبزیجات پیشنهاد ویتر میز ما بود که اونم حسابی چسبید و نظر برادرم این بود که اون از همه بهتره. چیز برگر اما نظر من و همسرش رو بیشتر از همه جلب کرد و واقعا گوشت سالم و خوبی داشت. قیمت اینجا نه گرونه و نه ارزون. سرویسش خوب و همه چیز هماهنگه.

سه تا غذا داشتیم که هر سه خوب بود. پیش غذاها هم همینطور، نوشیدنی‌ها ولی معمولی بود هر سه: موهیتو، لمون جینجر آیس‌تی و خیار سکنجبین.

حالا ضربه آخر رو هم بزنم که بامزه شد حکایت این رستوران، ما با تست موتزارلا شروع کردیم و با کیک شکلاتی و چای به‌لیمو تموم کردیم، آقا خدایی اول و آخر ماجرا عالی بود. کیک اینجا رو به همه رهگذرها هم توصیه می‌کنم.

در آخر بگم منو چیزای دیگه مثل ماکارونی دمی و کتلت و اینا هم داشت که واقعا بعد مدتی رستوران نرفتن نخواستم غذای خونگی بخورم اما شما هوس کردید بخورید می‌گن کتلت‌هاش خوبه.