حذف_رقبای_ منطقه‌ای

گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره مذاکره مقامات عربستان با شرکت‌های خصوصی برای به هم ریختن اقتصاد ایران و ترور شخصیت‌های ایرانی، در فضای مجازی با واکنش کاربران مواجه شد.یکی از کاربران با اشاره به نقش سعودی‌ها علیه ایران نوشت: «اقتصاد به هم میریزیم، سلیمانی ترور می‌کنیم، اکانت فیک راه می‌ندازیم، دروغ می‌سازیم، پول خرج می‌کنیم».

  همصدایی_دربرابر_تحریم

 شماری از هنرمندان، کنشگران، فعالان فرهنگی و روزنامه‌نگاران ایرانی با امضای نامه‌ای سرگشاده و راه‌اندازی کارزاری علیه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، از «مردم جهان» خواستند در برابر تحریم‌ها با آنها «هم‌صدا» شوند. درخواست آنها با حمایت بسیاری از دیگرهنرمندان و فعالان مجازی روبه‌رو شد. وزیر ارشاد نوشت «فردای ایران این روزهای همدلی را از یاد نمی‌برد».

  ساندرو_تیبا

بخشنامه جدید شرکت سایپا درباره تحویل پراید یا تیبا به جای ساندرو و تندر۹۰ به مشتریانی که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌ بودند، اگرچه از سوی این شرکت بزرگ خودروسازی لغو شد اما با واکنش‌هایی در دنیای مجازی همراه شد. یکی از کاربران نوشت «مردم ساندرو ثبت نام کردن گفتن بیاین ال نود ببرین. اگه اینم قبول نکنن یه چندماه دیگه شرکت میاد میگه یه ماشینم باید بهمون بدید ».

  کمالی_دهقان

موضوع قتل جمال خاشقجی با افشاگری سعید کمالی دهقان، خبرنگار گاردین یک بار دیگر این هفته به موضوع مورد توجه کاربران فضای مجازی تبدیل شد و برخی کاربران به ارتباط میان کشته شدن خاشقجی و منبع مالی شبکه ایران اینترنشنال اشاره کردند. در همین حال سفیر ایران در لندن خبر داد که از خبرنگار افشاگر گاردین حمایت خواهد شد.