ژن_خوب

همزمان با واپسین روزهای سال میلادی و ایام کریسمس،  تصاویری از فرزند یکی از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که همواره جوانان را به حضور در مساجد و نیز اقتصاد مقاومتی ترغیب می‌کرد در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش‌های زیادی برانگیخت. کاربری در این باره نوشت: «برخی اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که حتی در تربیت فرزندانشان درمانده‌اند چگونه می‌خواهند متولی سیاست‌گذاری کشور باشند؟»

  آملی_لاریجانی

انتخاب آیت‌الله آملی لاریجانی به سمت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب شد تا کاربران در فضای مجازی نسبت به این انتصاب واکنش نشان دهند. پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگزین آیت‌الله شاهرودی در مجمع مطرح شده بود. برخی کاربران درباره سوابق مدیریتی آملی لاریجانی در دوره ریاست وی بر قوه‌قضائیه نوشتند.

  فتنه_تغلب

همزمان با سالروز راهپیمایی 9 دی، انتشار بخش‌هایی از کتاب «فتنه تغلب» از سوی برخی سایت‌های خبری، با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی مواجه شد و به یادآوری برخی اتفاق‌های اعتراضات سال 88 در شبکه‌های اجتماعی دامن زد. موافقین و مخالفین درباره دلایل بروز حوادث سال 88 و نحوه برخورد با معترضان با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

  وزیر_بهداشت

انتشار برخی شایعات درباره استعفای قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت و عدم حضور او در جلسه هیات وزیران در کنار خداحافظی او از معاونانش موجب شد در فضای مجازی اخبار ضد و نقیضی درخصوص جدایی او از کابینه دست به دست شود. گفته شده که قاضی‌زاده در اعتراض به کاهش بودجه وزارت بهداشت استعفا داده است. برخی خبرها از رایزنی دولتی در این باره حکایت داشت.