به صرف کلپچ

طباخی بره کوچولو

ستار خان

خب یک سلامی هم بکنیم به اون دوستانی که کله رو با پاچه و سیراب و شیردون می‌خوردن! یک زمانی بود که لب نمی‌زدم به کله پاچه، البته سیرابی می‌خوردم هر از چندی اما دیگه کله برام قابل تحمل نبود، هم بوی خیلی بدی می‌ده و هم ظاهر عجیبی داره.

اما خب پدر دوستم منو نشوند کنار خودش و برام لقمه کرد و من خوردم و بعد فهمیدم همه اون چیزای گوشت مانندی که خوردم از اعضای مشمئزکننده کله بودن از جمله چشم! که عهدی در نخوردنش بسته بودم و خب دیگه دیدم پام گیر کرده و آلوده شدم بعد اون هر از چندی می‌خورم، اما واقعا از علاقه‌منداش نیستم و فکر کنم هرکی فقط زبون بخوره از جمله کسانی با شرایط منه.

این کله پزی نسبتا بزرگ یکی از معروف‌ترین طباخی‌های تهرانه در غرب و منطقه ستارخان که معروفه به اینکه نسبتا با کیفیت و تمیزه. میگن اما من می‌گم کسی که کله می‌خوره دیگه نباید ناز و ادا داشته باشه. باور کنید چه چیزا که نشنیدم تو این مدتی که تو کار غذا بودم. یه بار یکی زنگ زد شماره‌ام رو گرفت عکس کله‌ای فرستاد که هزارتا توش کرم داشت! وای داشتم بالا می‌آوردم افتضاح بود! تازه طرف می‌گفت تو کله کرم می‌شه و من عادت دارم اما این طباخی وقتی هم فهمیده کرم این خیلی زیاده هم ازم پس نگرفته! ببخشید برای شما هم تعریف کردما اما شاید شما هم مثل من باشید و بخواید بدونید!

تهران خیلی بزرگه و کلی کله‌پزی توش هست و هر محل یه کله‌پزی‌ای داره که بگه بهترین کله پزی ایران اونجاست! و این‌طوره که معروف ترین کله پزی‌های تهران رو نمیشه شمرد.طباخی بره سفید، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین طباخی‌های پایتخته و نمی‌دونم از اون‌ها‌ست که شعبه دیگری ندارد یا نه اینو شما جست و جو کنید. ارزش یک بار امتحان کردن را داره و من بدم نیومد از فضا و غذاش. اینجا دو طبقه و یک سالن بزرگ داره که با این وجود روزای تعطیل باز جا کم میاره. سرویس‌دهی‌اش خوبه و محیط این طباخی هم نسبتا تمیز محسوب میشه و مشتری‌هاش به همین دلیل خیلی تبلغ اش رو می‌کنن.یکی از جذابیت‌های این طباخی سماور طلایی و زیباییه که تو گوشه‌ای از سالن گذاشتن که مشتری، خوب که چرب و چیلی خورد و گلوش گرفته شد چایی بریزه بخوره و به قول دوستان بشوره ببره!قیمت‌ها پایین نیست اما خب واسه کله مناسبه گویا. اگر اهلش هستید و ساکن غرب، برید اینجا. البته صبح زود برید چون چیزی واسه خواب مونده‌ها نمی‌مونه.