سرویس کویری در کوهستان!

آش کوهستان

کندوان، جاده چالوس

جاده چالوس از یک مسیری به بعد برای همه یه گرسنگی‌ای رو داره؛ دلیل اول اینه که دور و بر پر از کافه و رستورانه و یه جورایی بساط خوردنی به پاست و از قدیم هم گفتن که: ز دست دیده و دل هر دو فریاد/  که هرچه دیده بیند دل کند یاد! «مساله دوم طولانی بودن مسافت و پنج شش ساعتیه که تو راه خواهید بود؛ فارغ از اینکه ترافیکی نباشه این مسائل ایجاب می‌کنه که آدم یه کنار گوشه‌ای بایسته و یه شام و ناهاری بخوره.

اگر نه هم چیزی در حد یه دست گرمی یعنی یه چیز سبکی بخوره.

ما هم به این فکر کردیم که توی کندوان وایسیم و آش بخوریم یه جایی توی کندوان هست که چند سرویس مختلف داره؛ چندتا آش‌کده مختلف داره که آش و چای و اسنک‌های سبک ارائه می‌دن.

این بار تصمیم گرفتیم بریم داخل کوهستان و اونجا چیزی بخوریم. (حالا ما همیشه با تحلیل‌های کلاسیک یک جا رو برای غذاخوردن انتخاب نمی‌کنیم، بعضی وقت‌ها هدف یکی مثل من فقط تنوعه و اینکه قبلا نرفته باشم که بتونم ازش برای شما بنویسم، بعضی وقت‌ها هم ریسک می‌کنم و به معیارهای سابق اکتفا نمی‌کنم.)

 رفتیم داخل و نشستیم. یه فضای خیلی بزرگ و غذاخوری مانند و یه تعداد زیادی دیگ که توشون آش بار گذاشته بودن؛ و یک صف طولانی جلوی بخش آشپزخونه و دیگ‌ها که باعث شدچند دقیقه منتظر بمونم تا بتونم جلو برم و دیگ‌ها و محتویاتشون رو ببینم. تو کوهستان یه آش دوغ و یه آش رشته سفارش دادیم که آش رشته‌اش مزه خوبی نداشت، حالا نمی‌خوام بگم گِل اما یه حالت مونده و غیرجالب داشت؛ آش دوغش خوب بود. اما خیلی ترش بود که به نظرم نیاز نبود انقد ترش باشه؛ ولی این‌ ترشی به خوش‌مزه بودنش لطمه نزده بود.

فضا و منظره هم بد نبود اما به نظرم ستاره‌ای نداشت.یک چیز جالب بگم در رابطه با اتفاقی که تو آش خوری‌ها برام می افته اخیرا،یک مدل قاشق هست که نمی‌دونم مزیتش چیه که اکثر جاها از اون می خرن.ارزونه؟نشکنه؟ چیه.این قاشق خیلی گودی‌اش غیر استاندارده. قاشق رو پر می کنی می بری تو دهن،وقتی میاری بیرون یک سوم محتوا مونده توش.هرچقدر هم تلاش کنی هم نمی‌شه با حالت غذاخوری عادی کل قاشق رو بخوری.

چایی‌ام اینجا خوردیم؛ خیلی دلچسب و خوشمزه نبود و کلا کوهستان جوری بود که دیگه مایل به رفتن به اونجا نیستم؛ مردم چرا باید برن اونجا آش بخورن؟ با اینکه بین‌راهه اما باید یه مزه و یه طعمی هم داشته باشه خوردنی‌هاش.

 کوهستان تو همسایگی‌اش هفت/ هشت تا رقیب داره، به نظر حداقل یکی از این تعداد می‌تونه یک سرویس بهتر ارائه بده. در مجموع کوهستان رو توصیه نمی‌کنم.