صفا- درکه

صفا شاید یک انتخاب نباشه اما خب، زمانی که اسپیو غذا نداره و تو اون ساعت از عصری که ما رفته بودیم و به هر دری که زدیم بسته بود، یک در باز باشه که بشه توش نشست و حالا شایدم چیزی خورد. محیط بزرگی داره اما از همون ورودی‌اش مشخصه که جای مرتب و دلچسبی نیست و قرار نیست خوش‌خوران و خوش‌نشینی داشته باشی اما بازم همین که بازه و غذا داره و ملت رو راه می‌ده تو هم خودش مزیت و ویژگی‌ای محسوب می‌شه!

منوی اینجا نسبتا کامله و توش تعدادی غذای فرنگی هم داره! نما و ورودی‌اش نسبتا کار شده است، اما انقدر چیدمان شلخته و بی‌سلیقه‌ است که به‌رغم اسمش مصفا نبودن رستوران رو نشون می‌ده. با یکی از دوستام رفتیم درکه که ناهاری تو دیروقت بخوریم‌ و یه گپی بزنیم. صدای رودخونه و فضای تختی‌اش باعث شد انتخابش کنیم (بالاتر گفتم همچین چاره‌ای هم نداشتیم!) غذا و سرویس همه‌ چیز بسیار معمولی (به‌نظر دوستم بد!) بود!

پرسنل هم در همین کلاس! دستشویی هم در انتهای سالن بالا بود و نسبتا مرتب. غذامون شیشلیک بود و کوبیده، هر دو‌ در یک کلاس معمولی بودن. دورچین غذا هم معمولی بود. سرویس چایی گرفتیم که اونم ستاره‌ای نداشت، اما حسابی نشستیم و گپ هم زدیم.

فرش و پشتی‌ها و بالشتی که لم داده بودیم رو هم نکرده بودن یه‌کم تمیز کنن. خلاصه مدیر اینجا به نظر من کم‌سلیقه و شلخته است، چون اون فضا پتانسیل استفاده بهتر رو داشت. و اگه صاحبش با مدیرش فرق داره، توصیه اکید من اینه که یه مدیر خانوم بگیره برای اونجا تا اصول اول خانه‌داری توش رعایت بشه، بعد برسن به اصول کسب و کار!

یه رستوران مثل اسپیو که ما به خاطرش بریم تا درکه و یه رستوران هم مثل صفا که چون اسپیو غذاش تموم شده مردم زوری برن اونجا و اخم و تخم کنن!