حرکت به سمت شام

از جمله ویژگی‌های این اجرا نسبت به نمایش‌های مشابه این است که «تنهاتر از مسیح» در طول یک ساعت و ۲۰ دقیقه بدون وقفه اجرا می‌شود و جابه‌جایی سریع دکورها و گریم و لباس بازیگران در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. عوامل نمایش در طول اجرا اصلا فرصت استراحت ندارند و باید با تمرکز بالا کارشان را انجام دهند؛ چون کوچک‌ترین خطایی به شکل زنجیره‌وار خطاهای دیگری را رقم می‌زند و شالوده کار را با مشکل مواجه می‌سازد.

سال گذشته قصه «تنهاتر از مسیح» از روز اربعین آغاز و با یک فلاش بک وارد وقایع کربلا می‌شدیم و دوباره با یک فلاش فوروارد به روز اربعین بازمی‌گشتیم و در نهایت اتفاقات به اسارت مردم شیعه و مظلوم سوری پیوند می‌خورد؛ اما با نظرسنجی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که شاید این رفت‌وبرگشت‌های زمانی برای همه مخاطبان قابل فهم نباشد. از همین رو با تغییراتی که در داستان دادیم قصه به‌صورت خطی و روان روایت می‌شود.داستان نمایش از حرکت کاروان سیدالشهدا(ع) از مکه و ماجرای مسلم و تنهایی و شهادت او در کوفه آغاز و به صحرای کربلا و شهادت اصحاب امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع) و سیدالشهدا(ع) می‌رسد و بعد وارد بحث اسارت اهل حرم و حرکت به سمت شام و شهادت حضرت رقیه(س) و خطبه حضرت زینب(س) می‌شویم و در نهایت نیز مساله اسارت مردم سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) و به شکل نمادین ظهور حضرت آقا امام زمان(عج) به تصویر کشیده می‌شود.

امسال از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بازی در نقش‌های مختلف نمایش استفاده کردیم و این مساله توفیقی برای ما بود که در خدمت این عزیزان باشیم. برای اجرای این اثر نمایشی لوکیشن‌های بسیاری را از شمال تا غرب و شرق تهران جست‌وجو کردیم تا نهایتا به بوستان ولایت رسیدیم. این نمایش قرار است تا دوشنبه ۶ آبان ماه هرشب در بوستان ولایت روی صحنه باشد؛ اما به دلیل استقبال مخاطبان و با توجه به پیام‌هایی که دریافت کردیم، احتمال تمدید اجرا وجود دارد.