آنچه از اسکایپ نمی‌دانید

  وای‌فای اسکایپ

حتما برای شما هم این موقعیت پیش آمده است که کاری ضروری داشته باشید، اما برای پیدا کردن یک وای‌فای حسابی گیر افتاده باشید. اگر مقداری اعتبار حساب اسکایپ داشته باشید، می‌توانید از این اعتبار برای اتصال به هر یک از ۲ میلیون هات اسپات فعال‌شده توسط اسکایپ در سراسر دنیا استفاده کنید. درست است که امروزه اکثر رستوران‌ها یا کافه‌ها وای‌فای رایگان به‌عنوان خدمات به شما ارائه می‌دهند، اما درست مانند هر چیز رایگان دیگری این سرویس زمانی که به سرعت نیاز دارید ممکن است کافی نباشد. درنتیجه داشتن این قابلیت مفید درصورتی‌که کارهای مهمی دارید که زمان و مکان نمی‌شناسند خیلی به کارتان می‌آید. می‌توانید از این ویژگی به‌عنوان پلن B یا C خود استفاده کنید.

  انتقال تماس در اسکایپ

اگر منتظر تماسی روی اسکایپ هستید اما جای ثابتی ندارید دو انتخاب پیش روی شماست. اولین انتخاب دانلود کردن اپلیکیشن اسکایپ روی موبایل و استفاده از اینترنت همراه یا وای‌فای عمومی است. گزینه دوم نیز هدایت کردن یا دایورت تماس‌ها به یک شماره موبایل یا خط ثابت است. برای انجام این کار روی گزینه «Tools» در منوی بالایی و سپس گزینه «Options» کلیک کنید. روی گزینه «Call forwarding» کلیک و شماره موردنظر خودتان را وارد کنید.تنها اشکالی که به این روش وارد است مساله کم شدن از اعتبار حساب اسکایپ شما است. انتقال تماس اسکایپ به اسکایپ رایگان است؛ اما برای پاسخ دادن به تماس اسکایپ از طریق موبایل یا تلفن ثابت باید هزینه پرداخت کرد.

  اسکایپ به مثابه یک دوربین امنیتی

با کمی تغییرات در تنظیمات شما می‌توانید از اسکایپ به‌عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کنید. اول‌ از همه یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. این حساب مخصوص استفاده از اسکایپ به‌عنوان دوربین امنیتی شما خواهد بود.به حساب جدید خود در سیستم منزل وارد شوید و وب‌کم را در زاویه‌ای که دوست دارید تنظیم کنید. بعد از آن به مسیر Prefrences> Calls> Answer automatically بروید و آن را روی پاسخ‌دهی خودکار با ویدئو تنظیم کنید. آخرین کاری که باید انجام دهید تماس با این حساب است. به این ترتیب با موفقیت توانسته‌اید از وب کم به‌عنوان دوربین مدار بسته استفاده کنید. می‌توانید از ویژگی برای کنترل رفت‌وآمد به اتاق یا مراقبت از حیوان خانگی خود وقتی که سر کار هستید استفاده کنید.

  تماس‌های اسکایپ را ضبط کنید

اگر در حال انجام مصاحبه هستید یا نیاز هست اطلاعات با ارزشی را توسط اسکایپ جمع‌آوری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قابلیت ضبط تماس اسکایپ استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی نظیر Free Video Call Recorder for Skype برای انجام ضبط به‌سادگی قابل‌استفاده هستند. این اپلیکیشن به اسکایپ برای ضبط تماس‌ها به‌صورت فایل صوتی لینک می‌شود. توجه کنید که این اپلیکیشن‌ها ممکن است قادر به ضبط تماس‌های بیرونی اعتباری اسکایپ نباشند.