سیستان- بلوچستان

تصاویر و فیلم‌هایی از سیلاب در استان سیستان و بلوچستان و آبگرفتگی بسیاری از روستاها، این هفته بخش زیادی از فضای مجازی را به خود اختصاص داد. در حالی که برخی از هنرمندان و سلبریتی‌ها خواستار کمک مردم به سیل‌زدگان شدند، برخی از کاربران هم از بی‌توجهی مسوولان به زیرساخت‌های توسعه‌ای مناطق محروم نوشتند. در همین حال تصاویری از کمک‌رسانی نیروهای نظامی برای بازشدن مسیرها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

  رد- صلاحیت‌ها

رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای انتخابات مجلس یازدهم موجب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن واکنش نشان دهند. کاربران اصلاح‌طلب در واکنش نوشتند که انتخابات آینده انتخاباتی است درون‌گروهی که رقابتی میان طیفی خاص از اصولگرایان با خود خواهد بود. کاربران اصولگرا هم نوشتند که‌ ای کاش شورای نگهبان استثنائا در این دوره هیچ کس را رد صلاحیت نمی‌کرد تا وزن واقعی اصلاح‌طلبان مشخص می‌شد!

  جشنواره- فجر

انصراف برخی از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های هنری فجر در پی همدردی با جانباختگان حادثه سقوط هواپیما موجب شد کاربران در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند. برخی از کاربران با بی اهمیت جلوه دادن انصراف هنرمندان نوشتند که آنها کسانی بودند که اصلا دیده نمی‌شدند. برخی از کاربران اصولگرا هم نوشتند که در واقع این دو تابعیتی‌ها هستند که از جشنواره‌های فجر انصراف داده‌اند. در همین حال عده‌ای هم از این تصمیم هنرمندان حمایت کردند.

  آشتی- ملی

اظهارات روحانی درباره لزوم آشتی ملی با توجه به در پیش بودن ۲۲ بهمن و انتخابات موجب شد تا کاربران در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند. برخی کاربران اصولگرا اظهارات رهبری در سال‌های گذشته درباره آشتی ملی را مجددا بازنشر کردند و برخی دیگر هم نوشتند که مسوولان نزدیک انتخابات یاد آشتی ملی می‌افتند. روحانی گفته بود «بیایید غم و مشکلات روزهای اخیر را به تصمیمی بزرگ تبدیل کنیم؛ آن تصمیم بزرگ، آشتی ملی است.»