رقابت سخت در زمین تبلت‌ها

  تبلت ال‌جی جی‌پد

اخیرا ال‌جی از جدیدترین تبلت خود به نام G Pad۵ ۱۰.۱ (با شماره مدل LM-T۶۰۰L) در کره‌جنوبی رونمایی کرد. این تبلت، نسل جدیدتر مدل جی‌پد ۴ است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. مهم‌ترین مولفه‌های آن نمایشگر بزرگ، باتری غول‌پیکر با پشتیبانی از شارژ سریع و یک اسکنر اثر انگشت است.

روی قاب جلویی تبلت ال‌جی جی‌پد ۵ یک نمایشگر ۱/ ۱۰ اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس و از نوع IPS قرار دارد. این نمایشگر می‌تواند زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای را نیز ارائه کند. ال‌جی یک فیلتر نور آبی مستقل روی آن قرار داده است که با فعال کردنش می‌توانید فشارهای وارده به چشم خود را کاهش دهید. در اینجا یک حالت سیاه و سفید نیز هست که می‌توانید آن را هنگام مطالعه کتاب‌های الکترونیکی یا حتی وبگردی فعال کنید.

قدرت‌بخش این تبلت، تراشه قدیمی اسنپ‌دراگون ۸۲۱ است که ۴ گیگابایت رم LPDDR۴ و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS ۲.۰ آن را همراهی می‌کنند. خبر خوب اینکه شما می‌توانید حافظه این گوشی را به لطف یک کارت میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا ببخشید.

یک ماژول دوربین ۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار روی قاب پشتی این تبلت قرار دارد، درحالی‌که دوربین سلفی آن یک ماژول ۵ مگاپیکسلی است. انرژی‌بخش دیوایس، یک باتری  ۸۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع کمپانی کوالکام نیز پشتیبانی می‌کند. در راس بخش نرم‌افزاری آن اندروید ۹ پای قرار دارد و گزینه‌های ارتباطی آن شامل سیم‌کارت، بلوتوث ۲/ ۴، وای‌فای، درگاه USB نوع C، جک ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون و GPS می‌شود. کلیدهای پاور، تنظیم صدا و یک اسکنر اثر انگشت را هم می‌توان در لبه‌های تبلت یافت.

از نظر ارگونومیک، تبلت جدید ال‌جی دارای ابعاد ۲/ ۲۴۷ در ۷/ ۱۵۰ در ۸ میلی‌متر و وزن ۴۹۸ گرم است. جنس بدنه آن نیز از فلز است که می‌تواند احساس یک دیوایس باکیفیت را به‌کاربر انتقال دهد. ظاهر کلی این دیوایس ساده است، به‌طوری‌که روی قاب پشتی به جز دوربین فقط لوگوی LG را می‌توان یافت.

این دیوایس فقط در رنگ نقره‌ای و با قیمت ۳۸۰ دلار در کره‌جنوبی عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست چه زمانی فروش جهانی آن آغاز خواهد شد.

  مایکروسافت سرفیس پرو ایکس

اخیرا مایکروسافت از سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) با چیپ‌ست ARM رونمایی کرد که سبک‌تر و نازک‌تر از سرفیس پرو است و باتری آن بازدهی بهتری دارد.

سرفیس پرو ایکس در مقایسه با سایر اعضای خانواده سرفیس، مثلا سرفیس پرو ۷ کمی کوچک‌تر است. این تبلت از صفحه نمایشی ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در۱۹۲۰ بهره می‌برد و در کنار آن قابلیت اتصال لپ‌تاپ به نمایشگرهای K۴را نیز خواهید داشت.

سرفیس پرو ایکس تنها ۷۷۴ گرم وزن دارد و حاشیه‌های آن حتی کمتر از سرفیس پرو ۷ است و با ۳/ ۵ میلی‌متر ضخامت، لقب نازک‌ترین سرفیس را به خود اختصاص داده است. از تراشه SQ۱ که مخصوص موبایل‌ها است در این تبلت استفاده شده و این گجت نخستین محصول ویندوزی به‌شمار می‌رود که از موتور هوش‌مصنوعی بهره می‌برد.

لپ‌تاپ هیبریدی مایکروسافت به دو درگاه USB-C مجهز شده است و از قابلیت شارژ سریع و ارتباط LTE پشتیبانی می‌کند. همچنین حافظه داخلی این محصول بین ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت متغیر خواهد بود و شما به راحتی می‌توانید هارد لپ‌تاپ خود را تعویض کنید.

Surface Pro X از ۱۴ آبان با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به بازارهای جهان عرضه شده است.

Untitled-1